י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
השידוך המדובר בחסידות

ההוראה המפתיעה של הרבי לחתן המאורס

שידוך שנסגר השבוע בין חשובי הרבנים בחסידות ויז'ניץ, מיוחס להוראה מפתיעה של הרבי, להוסיף שם לחתן כדי שהשידוך ייצא אל הפועל, וגם, מהיכן שאב את הכוח | הסיפור המלא בפרסום ראשון

ההוראה המפתיעה של הרבי לחתן המאורס
הרבי מויז'ניץ צילום: דוד כהן, פלאש 90

הוראה מפתיעה של הרבי מויז'ניץ הפכה לשיחת היום בחסידות. ל'בחדרי חרדים' נודעו פרטי המקרה.

בערבו של יום שלישי, נסגר שידוך בין שתי רבנים חשובים בויז'ניץ. החתן, הינו נכדו של משב"ק האדמו"ר, הגאון רבי שאול גרינברגר, בן לבנו הרה"ג הרב שלמה, המשמש כרב קהל "אמרי ברוך" ויז'ניץ באלעד, חתן האדמו"ר מאנטניא, עם הכלה, בתו של הרב הגאון ישראל מאיר, מרבני קהילת ויז'ניץ בעיר אשדוד.

לאחר התעניינות הצדדים והשגת כל האינפורמציה, כמקובל על החתן והכלה, ביקשו המחותנים להתקדם לעבר סגירת השידוך, לאחר בדיקת 'דור ישרים', שהיתה חיובית, נזכרו המחותנים, ששמו של החתן הוא "ישראל", כמו שמו של המחותן אבי הכלה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי האדמו"ר מורה בדרך כלל, במקרים כאלה, לגמור את השידוך, זאת בתנאי שלחתן ישנו שם נוסף, ולאחר החתונה קוראים לו בשמו השני, שאינו שם המחותן.

במקרה הנוכחי, כדי שהשידוך ייסגר, נתן האדמו"ר הוראה דרמטית, להוסיף שם לחתן, ויקרא שמו בישראל - "יעקב ישראל".

חסידי ויז'ניץ סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי המקרה הכה גלים והפך לשיח רב בין החסידים, שיצאו משתאים מההוראה הנדירה של הרבי, שנסכה ברבים מן הרווקים תקווה נוספת, למצוא פתרון בעתיד, במקרה ושם הכלה יהיה כמו שם המחותנת, או שם החתן כשם המחותן.

בויז'ניץ מזכירים את מה שהתבטא הרבי לא אחת, כי אביו ה'ישועות משה', העביר לו את כוח לפעול בשידוכים, עד כדי להכריע גורלות ולהורות על הוספת שם.

עוד הם מספרים, כי בשנה שעברה, בפרשת חיי שרה תשע"ח, שהה הרבי מויז'ניץ אצל דודו הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, במהלך ביקור במעונו, ביקש האדמו"ר מדודו, שהיות והפרשה עוסקת בין הייתר בשידוך של יצחק ורבקה, שיברך אותו שיהיה לו כח לפעול כשהוא מברך את חסידיו בשידוכים הגונים, הרבי מויז'ניץ ממונסי זצ"ל, הניח את שתי ידיו על אחיינו ואמר: "אני נותן לך את כח השידוכים".

ויז'ניץ שידוך שינוי השם שאול גרינברגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד