ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מינוי הרמטכ"ל הבא

נתניהו חזר מביקור חשאי בעומאן ובירך את כוכבי: "מועמד ראוי"

אחרי חרושת שמועות סביב עימות בצמרת, בין ראש הממשלה לשר הביטחון, על רקע החלטת ליברמן בעניין מינוי הרמטכ"ל, נתניהו בירך את האלוף אביב כוכבי והגדירו "המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל" | ברכת רה"מ התעכבה בשל ביקור חשאי בעומאן עם ראש המוסד

נתניהו חזר מביקור חשאי בעומאן ובירך את כוכבי: "מועמד ראוי"
יונתן זינדל, פלאש 90

כמה שעות אחרי ההודעה המפתיעה של שר הביטחון אביגדור ליברמן על המלצתו למנות את האלוף אביב כוכבי לתפקיד ראש המטה הכללי, נשמעו טענות מפי גורמים שונים, כי החלטת ליברמן אינה מתואמת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכי האחרון "שוקל את צעדיו" לאור המהלך הלא צפוי.

אלא שמלשכת ראש הממשלה נתניהו נמסר, "ראש הממשלה בנימין נתניהו סבור שאלוף אביב כוכבי הוא המועמד הראוי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל. מועמדותו תובא לממשלה לאחר אישור ועדת גולדברג".

גורמים בסביבת נתניהו מציינים, ״הבחירה של כוכבי מגיעה על רקע העובדה שהוא המועמד המנוסה ביותר ולאחר ששר הביטחון ירד מהבחירה הראשונה שלו באלוף ניצן אלון, וכן ההבנה שאייל זמיר לא צבר מספיק ניסיון, לכן סביר שימונה לסגן הרמטכ"ל הבא״.

במערכת הפוליטית אומרים שנתניהו התמהמה עם ההחלטה בנושא, מה שגרם לליברמן לנקוט יוזמה ולפרסם את החלטתו. מאז ההודעה, לא נמסר דבר מלשכתו של ראש הממשלה וגם בלשכת שר הביטחון סרבו להגיב לפניות בנושא, במשך זמן רב.

יצויין כי, ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שבו לישראל לפני זמן קצר בתום ביקור מדיני חשאי רשמי בעומאן, שם נפגש עם שליט עומאן הסולטן קאבוס בן סעיד.

ראש הממשלה ורעייתו הוזמנו לביקור על-ידי שליט עומאן, לאחר מגעים ממושכים שהתנהלו בין המדינות ובהודעה המשותפת לסיכום הביקור נמסר כי בפגישה נדונו הדרכים לקידום תהליך השלום במזרח התיכון וכן נדונו מספר נושאים בעלי עניין משותף "למען השגת שלום ויציבות במזרח התיכון". 

גורם בכיר חושף, כי נתניהו המריא לעומאן בחשאי כבר אתמול בשעות הצהריים המאוחרות ושב לישראל היום אחר הצהריים. על ביקורו הוטל איפול והצנזורה הצבאית הונחתה לפסול כל פרסום בנושא לפני נחיתתו בישראל.

ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בעומאן הוא המפגש הרשמי הראשון בדרג זה, מאז שנת 1996, וייתכן שזו הסיבה שבגללה נמנע מלברך על מינוי כוכבי.

שר החינוך נפתלי בנט הגיב על ביקורו של רה"מ בעומאן, ואמר "הביקור מהווה פריצת דרך מדינית משמעותית - חלק מהאסטרטגיה האזורית של ישראל. אפשר לבנות קשרים ויחסים ללא ויתורים טריטוריאליים, אלא מתוך כבוד הדדי ואינטרסים משותפים".

בתוך כך, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, נפגש היום עם סגנו, אלוף אביב כוכבי, ובירך אותו על בחירתו כמיועד לתפקיד ראש המטה הכללי ה-22 של צה"ל.

כזכור, השר ליברמן הגיע הבוקר להחלטה כי אלוף כוכבי הינו המתאים, המובהק והמנוסה ביותר לכהן כרמטכ"ל.

"אלוף כוכבי ניחן במנהיגות, תעוזה, יצירתיות ויכולות פיקוד מרשימות", נמסר. השילוב הייחודי של התפקידים הרבים שמילא בצה"ל, יכולותיו הפיקודיות המוכחות בעיתות חירום ושיגרה, ההערכה הרבה לה הוא זוכה בצה"ל ומחוצה לו כאוטוריטה מקצועית וההצלחה הרבה שבה ביצע את משימותיו לאורך השנים, כל אלה הופכים אותו למתאים ביותר להובלת צה"ל בשנים הקרובות.

כאמור, שמו של אלוף אביב כוכבי יובא ביום ראשון הקרוב בפני ועדת השופט גולדברג ובכפוף לאישורה יביא שר הביטחון את מינויו לאישור הממשלה.

כוכבי רמטכ"ל בנימין נתניהו נתניהו ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד