י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא למדנו"

ארה"ב בהלם מהטבח המזעזע בבית הכנסת

ארה"ב: חמוש פתח באש בבית הכנסת הקונסרבטיבי "עץ החיים" בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה, ורצח אחד עשר אנשים | בזמן הירי שהו קרוב למאה מתפללים במקום, שהשתתפו בברית מילה שנערכה בבית הכנסת | הרוצח התבצר בקומה השלישית בביהכנ"ס לאחר שטבח במתפללים

ארה"ב בהלם מהטבח המזעזע בבית הכנסת
הפיגוע בפנסילבניה צילום: רויטרס

טבח מחריד בבית הכנסת: אחד עשר בני אדם, בהם שוטרים, נרצחו על ידי חמוש שפתח באש בבית הכנסת הקונסרבטיבי "עץ החיים", בפיטסבורג שבמדינת פנסילבניה.

רשת CBS דיווחה כי בין הנרצחים ישנם שני שוטרים וכי הרוצח הוא גבר לבן מזוקן, שלבש מעיל ירוק ומכנסי ג'ינס ונלכד חי בתום קרב יריות עם המשטרה. הירי אירע בשבת בבוקר, בזמן התפילה, בסביבות השעה 10.00.

עוד דווח, כי הרוצח התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת לאחר שרצח את המתפללים שהתפללו בקומת הקרקע ובמרתף של בית הכנסת. בזמן הירי שהו קרוב למאה מתפללים במקום, לאחר שהשתתפו באירוע ברית מילה שנערך בבית הכנסת, מה שהביא למקום יותר אנשים מהרגיל.

על פי הדיווח בדיילי מייל, הרוצח צעק, "כל היהודים חייבים למות". כאמור, הרוצח התבצר בקומה השלישית, שם נכנע לאחר קרב יריות עם ימ"מ. על פי הדיווחים הרוצח נפצע בזמן הירי. המשטרה הורתה לתושבים באיזור להישאר בבתים.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגיב בכאב על אירוע הירי בבית הכנסת בפיטסבורג: "אני עוקב אחר השתלשלות האירועים. כוחות הביטחון נמצאים במקום. אנשים בסקווירל היל צריכים לתפוס מחסה. נראה שיש כמה הרוגים".

לדברי טראמפ, "האירועים בפיטסבורג הם הרבה יותר הרסניים ממה שחשבו בתחילה. דיברתי עם ראש העיר והמושל כדי להודיע ​​להם שהממשל הפדרלי יהיה איתם עד הסוף, אני אדבר עם התקשורת תוך זמן קצר".

מלניה טראמפ רעיית הנשיא מסרה: "לבי נשבר למשמע החדשות מפיטסבורג. האלימות חייבת להיפסק. שאלוהים יברך, ידריך ויאחד את ארצות הברית של אמריקה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס בצאת השבת לאירוע הירי בפנסילבניה ואמר: "תפילותינו ודאגתנו העמוקה נתונים למתרחש בפיטסבורג, פנסילבניה, אל 'אחינו כל בית ישראל הנתונים בצרה'. ליבנו ומחשבותינו עם משפחות הנרצחים ואנו מתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים. אני סמוך ובטוח כי כוחות הביטחון ורשויות החוק בארה״ב יחקרו את האירוע המחריד ביסודיות וימצו את הדין עם הרוצח הנפשע״.

יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתגובה לטבח בבית הכנסת בפנסילבניה: ״נדהמתי לשמוע עם צאת השבת על הטבח הנוראי בבית הכנסת בפיטסבורג. במשך אלפי שנים עמדו עלינו לכלותנו בכל רחבי העולם, אבל דבר לא שבר את רוחנו ואת דבקותנו בערכינו ובאורח חיינו. אני מחזק מכאן את משפחות הנרצחים והשוטרים האמיצים, שהערב כל לב יהודי פועם איתם יחד".

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט, מסר בתגובה לאירוע הירי בפנסילבניה: ״מדינת ישראל וממשלת ישראל קיבלו בהלם ובכאב את הדיווחים על המתקפה הנוראית כלפי הקהילה היהודית בפיטסבורג. אנו עוקבים בדאגה אחר הדיווחים ומתפללים שהאירוע יסתיים בהקדם".

בנט הוסיף וציין, "במקביל, הנחיתי כעת את משרד התפוצות להיערך לסייע לקהילה בכל שרק ניתן. ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. יהי זכר הנרצחים ברוך״.

​יו"ר סיעת ש"ס בכנסת וחבר ועדת חוץ וביטחון בתגובה לאירוע הירי בבית הכנסת בפנסילבניה: "השם יקום את דמם של המתפללים בבית הכנסת אשר נרצחו לפני מספר שעות. אירוע ירי מסוג זה הוא עדות קשה למלחמת דת שמוביל הטרור הקיצוני בשיתוף פעולה מלא עם ארגונים אנטי יהודיים הנחבאים מאחורי תדמית שקרית של שוחרי שלום ושומרי "זכויות הדם". אני סמוך ובטוח שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ, אוהב ישראל, יגיב לתופעה ולגרורותיה במדיניות של יד קשה בכל מצב ובכל מחיר".

רצח ארה"ב טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד