ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שלף סכין ורץ בעקבות החבורה

זה הפיצוי שישלם המחבל לתלמיד הישיבה

לאחר שלוש וחצי שנים, מחבל שדקר שני נערים מחסידות ברסלב ייכנס למאסר ממושך וישלם לאחד מהם 60 אלף שקלים. עוה"ד המלווה את הנפגע: "יש פה זלזול מצד מערכת המשפט"

זה הפיצוי שישלם המחבל לתלמיד הישיבה
פיגוע הדקירה בליל חג השבועות בדרך לכותל צילום: דוברות המשטרה

שלוש וחצי שנים לאחר שדקר שני נערים חסידי ברסלב, בחג השבועות תשע"ה בעיר העתיקה בירושלים, המחבל שנשפט ל-11 שנות מאסר, יפצה את אחד הנדקרים בסכום של 60,000 ש"ח, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

בחג השבועות תשע"ה, המחבל ג'ון קאקיש, אז בן ה-19 מירושלים, קנה סכין בעלת להב באורך של כ-30 סנטימטרים, ארב ליהודים בשוק ח'אן אל זית שברובע המוסלמי. בשעה 02:30 לפנות בוקר פסעו שני חסידי ברסלב, מאיר דוד זוסמן אז בן 18 ושמואל רביבו אז בן 16, יחד עם חבורת נערים, כשהם לבושים בלבוש חסידי, לכיוון הכותל המערבי בירושלים, דרך שער שכם.

קאקיש חיכה במקומו עד שהחבורה תחלוף, ולאחר שהתרחקה ממנו בכעשרה מטרים, שלף את הסכין ורץ בעקבות החבורה. הוא דקר את זוסמן ורביבו בשל היותם יהודים וכן בעט בקטין אחר, ולאחר מכן נמלט מהמקום. כתוצאה ממעשיו, נפצעו שני חסידי ברסלב ופונו לבית החולים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', המחבל קאקיש לא הואשם בניסיון לרצח, וזאת למרות שדקר נער יהודי בגבו בסכין באורך 30 ס"מ. לטענת הפרקליטות היו קשיים להוכחת עבירה של נסיון לרצח, על אף שדף הפייסבוק של המחבל היה מלא בפוסטים לאומניים ומסיתים כנגד יהודים בתקופה שקדמה לפיגוע.

השופט רפי כרמל מבית משפט המחוזי בירושלים גזר 9 שנות מאסר בלבד על המחבל, על אף שהורשע בעבירה של גרימת חבלה בכוונה מחמירה שעונשה עד 20 שנות מאסר.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו המלווה את משפחת הנפגע פנה לפרקליטות בשם המשפחה, להחמיר את העונש. "יש פה זלזול מצד מערכת המשפט", אמר בזמנו ל'בחדרי' נחמן רביבו, שאחיו נפצע בפיגוע, "מפקירים את הדם שלנו והפיגועים מתרחשים עוד פעם ועוד פעם כי מערכת המשפט לא מחמירה עם הרוצחים האלה. היה כאן ניסיון לרצח ממדרגה ראשונה, המחבל תקע לאחי סכין באורך 30 ס"מ בגב. ב"ה בנס הוא לא נרצח, אבל זה לא אומר שצריך עונש קל. אנחנו מקווים מאוד שיערערו לעליון והוא יקבל עונש שירתיע מחבלים פוטנצייאלים".

"ענישה של 9 שנים באירוע חמור של דקירה כפולה של שני יהודים תמימים ממניע גזעני, היא ענישה נמוכה ולא ראויה" הוסיף עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. לאחר הליך משפטי, בית משפט העליון קיבל את הטענות והחמיר את עונשו של המחבל, מ-9 שנות מאסר ל-11. בנוסף, כל אחד מנעצרים קיבל פיצוי בסך 1,000 ש"ח.

שמואל רביבו, החליט להגיש תביעה אזרחית נגד המחבל, בנוסף לרכיב הפיצוי המזערי שקיבל בהליך הפלילי, באמצעות עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו. ביום חמישי האחרון, במסגרת הסדר פשרה, השופט רפי כרמל קיבל את התביעה ואביו של המחבל, ווילאם קאקיש יפצה את רביבו בסכום של 60,000 ש"ח, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שמסייעים לנדקר ומשפחתו ואשר הגישו את התביעה מסר "לדיון הראשון הגעתי עם חשש שמא המחבל הדוקר או קרוביו יסמנו אותי, לדיון האחרון הגעתי והדוקר "הגיבור" חתם כמו תתלה ליד אבא שלו על הסדר שהוא משלם לנדקר 60,000 ש"ח, כך צריך לעבוד לא להתפחד אלא להיפרע מהמחבלים כל מה שרק ניתן".

עוד הוסיף, "אני מקווה שרשויות האכיפה הרדומות של מדינת ישראל יתעשתו ויתחילו לפעול לגבות מהמחבלים ולו מעשר מתקצבי העתק שנאלצת המדינה לשלם לנפגעי הטרור אך משיקולים נפסדים תובעת את המחלים לשאת בנזקים".

ג'ון קאקיש פיגוע דקירה בחורי ישיבה רובע המוסלמי פיצוי כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד