י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגיל 95

אבד חסיד: הנגיד מ'שער ליפשיץ' הלך לעולמו

הנגיד הישיש שניצל מהשואה, התפרנס מבית אבות ומסר שיעורים בדף היומי ואשר שמו מתנוסס על בניינים רבים - תחת הכותרת "שערי ליפשיץ" - הלך לעולמו בשבת בשיבה טובה | 'בחדרי' עם פרופיל קצר על חייו ופעליו

הנגיד הרבני רבי שלמה ישעיה ליפשיץ ז"ל
הנגיד הרבני רבי שלמה ישעיה ליפשיץ ז"ל

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו בשיבה טובה, של הנגיד הישיש, מעמודי התווך של חסידות ספינקא וממקימי מוסדות רבים בארה"ב, ישראל ואירופה - הנגיד הרבני רבי שלמה ישעיה ליפשיץ ז"ל והוא בן 95 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בעיר בילקא בכ"א טבת שנת תרפ"ג, לאביו הרב יהושע ז"ל, שהיה שו"ב וש''ץ בק"ק בילקא נכדו של הגאון רבי שבתי ליפשיץ זצ"ל, אב"ד אורשיווא בעל מחבר ספר 'סגולות ישראל', 'האשל', 'תפארת יעקב', 'ברית אבות' ועוד, מגדולי רבני הונגריה. 

בניסי ניסים זכה להינצל מידי הנאצים ימ"ש בדרך לאושוויץ, זכה להניח תפילין במסירות נפש כל יום ויום גם במחנה ההשמדה. קנה תורה ויראה אצל הרבי ממונקאטש זי''ע וגם אצל רבו המובהק הרה''צ רבי נפתלי צבי וויס זצ''ל הי"ד אב''ד בילקא, בנו של הרבי בעל ה'חקל יצחק' מספינקא זצ"ל.

לאחר המלחמה התיישב בקראון הייטס וזכה להתקרב לאדמו"ר מהר"ש מבאבוב זצ"ל, את הונו עשה כבעל בית האבות החרדי 'חיים שולומון', זאת לצד היותו מגיד שיעור בדף היומי מידי ערב בבית המדרש קירלהאז. 

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', כי המנוח ז"ל בנה והקים בתי מדרשות רבים ברחבי העולם. 'קהל אור החיים' בבורו פארק, שם אף זכה לייסד ולפרנס את הכולל בנשיאות גיסו הרה"ג רבי אברהם חיים שפיצר זצ"ל, רב דקהל 'אור חיים'. כמו כן תרם לאדמו"ר מרחמסטריווקא את בית הספרים. 

כמו כן, תרם את בתי מדרשות 'אור מלא' קאסאני, מעדיער. היה מעמודי התווך של מוסדות באבוב בכל קצווי תבל, בין המוסדות, בנה את אולמי 'שערי ליפשיץ' בבית חינוך לבנות 'בנות ציון' באבוב, את הפנימייה של ישיבת 'עץ חיים' דאבוב ברח' עזרא בבני ברק, קעמפ ישיבה קטנה 'כרם שלמה' באבוב ועוד.

השאיר אחריו זרע ברך ה', בנים, ההולכים בדרך התורה והחסידות, ר' יהושע מלונדון, הרה"ג חיים אריה מגיד שיעור בבית המדרש הגדול באבוב והר"ר אליהו, מחתנו של האדמו"ר מבאבוב ואת חתנו הנגיד הר"ר יהודה הכהן כהנא, ראש הקהל של ויז'ניץ במונסי.

מסע הלוויתו יצא הבוקר (ראשון) בשעה 10:00 בבוקר, מבית המדרש 'קהל אור החיים'. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

באבוב הלוויה ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד