י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסאגה המשפטית תמה

בג"צ דחה העתירה: 'דגל' וש"ס חוייבו לשלם 20,000 ש"ח הוצאות

סוף הסאגה: בג"צ דחה את העתירה שהגישו 'דגל' וש"ס בעניין דחיית הבחירות באלעד, ואף חייב אותן בהוצאות משפט בסך 20,000 ש"ח, זאת לאחר שהשר הנגבי סירב לקבל את טענותיהן | הבחירות יתקיימו במועדן וכעת נותרה השאלה במי יתמכו לראשות העיר, כשפינדרוס אינו מועמד

בג"צ דחה העתירה: 'דגל' וש"ס חוייבו לשלם 20,000 ש"ח הוצאות
עתירת פינדרוס בבית המשפט העליו צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

בית משפט העליון בשבתו כבג"צ דחה את העתירה שהגישו סיעות דגל התורה וש"ס בעניין דחיית הבחירות בעיר אלעד, זאת לאחר שהשר צחי הנגבי סירב לקבל את הטענות שהעלו נציגי דגל התורה וש"ס.

השופטת דפנה ברק-ארז כתבה כי "דין העתירה להידחות בהיעדר עילה להתערבות בהחלטתו של השר". לדבריה, "פסילת מועמדים לאחר שחלף המועד האחרון להגשת מועמדויות. אין מדובר בחריג" כלשון המחוקק של "נסיבות מיוחדות".

"השר בחן את הטענות לגופן תוך שהוא נותן דעתו למצב באלעד ולמועד הבחירות הקרוב. ההחלטה, שהיא מפורטת, מנומקת ושקולה, נמצאת בליבת שיקול הדעת של השר, ובמכלול נסיבות העניין לא מצאנו שיש מקום להתערב בה" כתבה השופטת דפנה ברק-ארז, ודחתה את העתירה.

"אנו סבורים שבנסיבות שבהן ההתדיינות נמשכה, למעשה ללא עילה של ממש בדין, עד לשלב מאוחר זה אין מוצא מפסיקת הוצאות. העותרים יישאו בהוצאות המדינה בסך 5,000 שקל, ובהוצאותיהם של המשיבים 3, 5 ו-6 בסך 5,000 שקל נוספים לכל אחד מהם" - בסך הכל 20,000 ש"ח.

פרופ׳ אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, שניהל את המערכה מראשיתה בשם שי נתן שעתר לפסילת פינדרוס, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט קיבל את ההחלטה המתחייבת. יש ארבעה מועמדים לראשות העיר והציבור באלעד - כמו בכל שאר הארץ - יכריע ביום שלישי את זהות המועמד שמנהיג אותו".

לדברי עורך הדין אביעד הכהן, "יש להצר על כך שבערכאה שורבבו שמות של גדולי תורה. קולם חייב להישמע, אך בבתי הנדרש ולא בבתי המשפט".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מדובר בעתירה שלישית לבג"צ, לאחר שבית המשפט לעניינים מקומיים, קיבל את העתירה של שי נתן ופסל את מועמדותו של פינדרוס, מאחר ומרכז חייו אינם בעיר אלעד. הוגשה עתירה ראשונה לבג"צ וזו נפסלה. אז פנו לשר הפנים דרעי בבקשה לדחות את הבחירות באלעד, וזה העביר את הסמכות בעניין לשר צחי הנגבי. עוד בטרם קיבל החלטה, הוגשה עתירה שנייה לבג"צ שתורה להנגבי לדחות את הבחירות אך העתירה נדחתה.

השר צחי הנגבי החליט לדחות את הבקשה וקבע כי הבחירות בעיר אלעד יתקיימו במועדן. בעקבות כך, ביום שישי, הוגשה עתירה שלישית לבג"צ, שמראש סיכויה קלושים. במענה לעתירה, פרקליטות המדינה השיבה הבוקר (ראשון) לבג"ץ בשם השר צחי הנגבי, כי יש לדחות על הסף את העתירה, וכי יש להשאיר את מועד הבחירות באלעד במועדן, חרף פסילת המועמד יצחק פינדרוס.

הפרקליטות הבהירה כי קבלת הטענה בדבר דחיית הבחירות "משמעה מתן 'קלף אס' בדמות 'בן גוריון' בידי כל מועמד ורשימה, בכל מערכת בחירות. נפסלה מועמדות? נפסלה רשימה? נבקש את דחיית הבחירות, על מנת לקבל "מקצה שיפורים” או ”הארכת מועד" להגשת רשימה חלופית או מועמד חלופי".

במענה לעתירה נכתב עוד, כי החתימות על עצומה בבקשה לדחיית הבחירות, כאשר על פי הנטען החותמים סרים למרותם של רבנים שהורו כך, "אין לסוגיה זו משקל כלל ועיקר", נכתב. "מי לידינו שכל החותמים בפומבי "ובהתאם להוראות הרבנים" היו מצביעים כך מאחורי הפרגוד, אם אף מועמד לא היה נפסל? כל תכלית הבחירות היא להבטיח שמאחורי הפרגוד כל אזרח מצביע בהתאם לצו מצפונו".

פרופ׳ אביעד הכהן, נשיא המרכז האקדמי שערי מדע ומשפט שניהל את המערכה מראשיתה בשם שי נתן שעתר לפסילת פינדרוס אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט קיבל את ההחלטה המתחייבת. יש ארבעה מועמדים לראשות העיר והציבור באלעד - כמו בכל שאר הארץ - יכריע ביום שלישי את זהות המועמד שמנהיג אותו. יש להצר על כל של ערכה שורבבו שמות של גדולי תורה. קולם חייב להישמע, אך בבתי הנדרש ולא בבתי המשפט".

בעוד למעלה מ- 24 שעות יצעדו כ- 22,000 מתושבי העיר אלעד בעלי זכות הצבעה לקלפיות, כאשר המועמדים הקיימים נכון לעכשיו הם, ראש העיר המכהן ישראל פרוש כשמולו ניצב ברק צברי.

נכון לשעה זו, טרם ברור האם בסיעת ש"ס יתמכו במועמדותו של צברי, אך גורמים רשמיים בדגל התורה אומרים בשעות האחרונות כי תמיכה בצברי אינה עומדת על הפרק.

בשעה הקרובה יתכנסו רבני דגל התורה וש"ס בכינוסי בחירות נפרדים בעיר אלעד, במטרה לחזק את רשימות הסיעות למועצת העיר.

בחירות מקומיות אלעד יצחק פינדרוס עתירה לבית משפט בית משפט העליון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד