י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חגיגות עם רובים מקרטון

טראמפ הברזילאי ניצח בסיבוב השני עם 55%

אחרי שני סיבובים, המועמד הפרו-ישראלי זכה בנשיאות ברזיל | במהלך מסע הבחירות הוא הצהיר כי יעביר את השגרירות לירושלים ויסגור את שגרירות פלסטין במדינתו 

טראמפ הברזילאי ניצח בסיבוב השני עם 55%
נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו צילום: רויטרס

ז'איר בולסונרו ניצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות ברזיל. האיש שמכונה 'טראמפ הברזילאי' זכה ב-55.2% מהקולות, לעומת יריבו שזכה ב-44.8%.

לאחר פרסום תוצאות הבחירות הוא אמר, כי ממשלתו "תגן על החוקה, הדמוקרטיה והחופש, לא הבטחה של מפלגה או מילים ריקות של גבר זאת שבועה בפני אלוקים, אנחנו הולכים לשנות את הגורל של ברזיל".

סוכנות הידיעות 'רויטרס' דיווחה, כי תומכיו יצאו לחגוג ברחובות עם רובים מקרטון ודגלי ישראל. הוא כונה לאורך מסע בבחרות כ'טראמפ של ברזיל' לאור היותו ימני מאוד ואוהב ישראל.

בולסונרו, שנבחר נדקר על ידי אדם "לא שפוי" לפני כחודשיים ונפצע בינוני, זכה בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות ברזיל, וכאמור ניצח את הסיבוב השני.

בולסונרו, חבר קונגרס נוצרי שמרני בן 63 שנחשב למועמד פרו-ישראלי, זכה ב-46% מהקולות בסיבוב הראשון והוא התמודד בסיבוב השני מול פרננדו אדאד - מועמד מהשמאל. הסיבוב השני נערך מאחר שלא היה מועמד אשר זכה ל-50% מהקולות.

פרננדו, לשעבר ראש עיריית סאו-פאולו, קיבל תמיכה מהנשיא לשעבר לואיס דה סילבה, המרצה 12 שנות מאסר בגין שחיתות והלבנת הון.

כמו פוליטיקאים אוונגליסטים ושמרנים מאוד בארצות הברית, בולסונרו מפריד בין הבוחרים היהודים, הנוטים להיות ליברלים מבחינה חברתית אבל רוצים שנציגיהם יהיו פרו-ישראלים.

"בולסונרו מתחיל עם יתרון חשוב", אמר ד"ר קלאודיו לוטנברג מראשי הקהילה היהודית בסאו פאולו. "הקהילה היהודית מגוונת למדי. אנחנו נפעל כך שההבדלים הפוליטיים לא ישפיעו על אחדותנו".

בולסונרו, הכריז לאחרונה כי יעביר את שגרירות ברזיל לירושלים מתל אביב ויסגור את השגרירות הפלסטינית בברזיל.

"האם פלסטין היא מדינה? פלסטין היא לא מדינה, ולכן לא צריכה להיות כאן שגרירות", התבטא. בהזדמנות אחרת אמר על המשא ומתן עם הפלסטינים: "אתה לא עושה משא ומתן עם טרוריסטים".

בולסונרו מתגאה בכך שבשלושים שנותיו בפוליטיקה, הוא לא היה מעורב באף שחיתות, דבר די חריג בנוף הברזילאי.

נשיא איגוד הקהילות היהודיות של ריו-דה-ז'נרו, ארי ברגר אמר לאחר הסיבוב הראשון. "הניצחון שלו בסיבוב הראשון גרם לנו שמחה ומלא תקווה בשל ידידותו, אהבתו וקשריו לא רק עם מדינת ישראל, אלא עם כל העם היהודי. הוא יהיה נשיא גדול ומוסרי".

יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין בירך הבוקר על זכייתו ואמר, "ברכות חמות לידידי ז׳איר בולסונארו ‬על בחירתו לנשיאות ברזיל! בולסונארו הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ובביקורו בכנסת לפני כשנתיים סיפר לי רבות על פעילותו למעננו בברזיל. אנו מחכים לביקורך בישראל, ומאחלים לך הצלחה רבה!".

ברזיל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד