י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קרב צמוד ברדיו

נתוני סקר TGI: מכה קשה לעיתונות החרדית

סקר TGI שמתפרסם היום מגלה כי הציבור החרדי יותר ויותר זונח את העיתונות הכתובה • העיתונים שספגו את המכה הקשה ביותר: 'הפלס' ו'שעה טובה' • המהפך: 'המבשר' החסידי עוקף את מתחרהו – 'המודיע' • וגם: קרב צמוד בין 'קול חי' ל'קול ברמה' • 'בחדרי' עם כל הנתונים

 נתוני סקר TGI: מכה קשה לעיתונות החרדית
פלאש90

סקר TGI לעיתונות החרדית שמתפרסם היום (שני) מגלה כי הציבור החרדי יותר ויותר זונח את העיתונות הכתובה - על שלל פניה וגווניה.

הסקר מודד את מידת החשיפה של כלל כלי התקשורת החרדיים (למעט המדיה האינטרנטית) בין החודשים יולי 2017 עד יוני 2018 - ובתרגום לחודשים עבריים: מדובר על תקופה של כשנה שתחילתה באב תשע"ז וסיומה בתמוז תשע"ח.

מהסקר עולה כי כל העיתונים החרדים – הן היומיים, הן השבועיים, הן החינמיים והן המגזינים – סופגים מכה בשיעורי החשיפה, מי יותר ומי פחות; למעט עיתון אחד בלבד, 'המבשר', שמצליח לשמור על כוחו ואף לעלות מעט, וכן מקומון 'מרכז העניינים' – שרושם אף הוא עלייה קלה.

יצוין כי הסקר בוחן את שיעור החשיפה ביחס לסקר TGI הקודם, שבחן את החשיפה לאורך החודשים ינואר -דצמבר 2017 = שבט תשע"ז – טבת תשע"ח. הנתונים המלאים לפניכם.

העיתונות היומית

'יתד נאמן' הליטאי מוביל את זירת העיתונות היומית והוא זוכה לחשיפה של 16% מכלל הציבור החרדי. מדובר על מכה קלה בכנף – ירידה של 0.2% ביחס לסקר הקודם.

אחריו מתמקם עיתון 'המבשר' החסידי, שזוכה לשיעור חשיפה של 13.8%, עלייה קלה של 0.3% מהסקר הקודם. על אף שמדובר בעלייה מזערית בלבד, 'המבשר' הוא העיתון היחיד מכלל העיתונות החרדית (למעט המקומונים) שמצליח להצביע על מגמת עלייה.

מחזיק אחריו עיתון 'המודיע', שצונח בשיעורי החשיפה ומקבל 11.6% בלבד. מדובר על ירידה חדה של 5% בשיעור החשיפה. נתון זה הופך את 'המודיע' למוביל בעיתונות החסידית היומית.

גם 'הפלס' רושם צניחה חדה ושיעור החשיפה לעיתון זה עומד על 6.1% בלבד. למעשה, החשיפה נחתכה בחצי - שכן בסקר הקודם זכה העיתון לחשיפה של 11.2%. בסה"כ מדובר על ירידה של 6.1%.

עיתוני סוף השבוע

את זירת עיתוני סוף השבוע מוביל העיתון 'משפחה' עם 19.7%, שסופג גם הוא ירידה של 1.3%.

אחרי עיתון 'משפחה' נמצאים בצמידות העיתונים 'המודיע' – עם 13.6%, ו'המבשר' – עם 13.4%. מדובר על ירידה של 2.9% ו-0.9% - בהתאמה. נתון זה מלמד כי בשונה מהעיתונות היומית, בזירה השבועית 'המבשר' דווקא יורד בשיעורי החשיפה. אחריהם עיתון 'בקהילה', שזוכה לשיעורי חשיפה של 8.3% - ירידה של 2.8% מהסקר הקודם, ועיתון 'המבשר' - ששיעור החשיפה שלו עומד על 7.5%, ירידה של 1.2%.

החשיפה לעיתון 'יום ליום', המיועד לציבור החרדי ספרדי, עומדת על 2.4%. גם במקרה הזה מדובר בירידה של 0.5%. (יצוין כי עיתון 'הדרך' לא נכלל בסקר י.א).

סוגר את הרשימה: עיתון 'שעה טובה', ששיעור החשיפה שלו קורס לשליש מכפי כוחו בסקר הקודם – 0.6% בלבד, לעומת 1.8%.

הסקר בחן גם את שיעורי החשיפה למקומונים:

'קו עיתונות דתית' – 22.5% (סקר קודם: 25.8%)
'מרכז העניינים' – 19.1% (סקר קודם: 20.3%)

כמו כן, הסקר בחן את שיעורי החשיפה לשלושה מגזינים מובילים, שגם הם סופגים ירידה בשיעורי חשיפה:

שבועון 'קטיפה' – 10.7% (סקר קודם: 12.1%)
ירחון 'טעימות' – 7.1% (סקר קודם: 10.1%)
ירחון 'זמן' – 14.0% (סקר קודם: 19.6%)

ערוצי הרדיו

את זירת הרדיו החרדי מוביל רדיו 'קול חי', שמצליח לרשום עלייה קלה של 0.6% ושיעור החשיפה שלו עומד על 24.7%.

רדיו 'קול ברמה' זוכה לחשיפה של 24.3% והוא רושם עלייה נאה של 2.4%, כאשר בסקר הקודם שיעור החשיפה עמד על 20.9%.

סקר TGI עיתון המודיע עיתון המבשר עיתון משפחה רדיו קול חי רדיו קול ברמה עיתון בקהילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד