י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התושבים מזועזעים

בובה חרדית תלויה על עץ כשסכין על ראשה

בובה לבושה בתלבושת אחידה, נמצאה תלויה על עץ כשסכין נעוצץ בראשה, בתוך השכונה החרדית בלייקווד

בובה חרדית תלויה על עץ כשסכין על ראשה
בובה לבושה בתלבושת אחידה, בדומה לבגדים שלובשות הילדות של הבית ספר הסמוך החרדי, נמצאה תלויה על עץ שסכין נעוצה בראשה, בתוך השכונה החרדית בלייקווד.
על פי הדיווח באתר 'לייקווד סקופ', הבובה נמצאה תלויה מחוץ לבית ספר חרדי במקום, והמשטרה פתחה בחקירה.
תליית הבובה מגיעה על רקע הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שאירע ביום שבת בבוקר שם נרצחו 11 יהודים, בהודעה מיוחדת שפרסם הוועד של הקהילה החרדית בלייקווד נכתב. "בשם הקהילה של לייקווד, אנחנו מצטרפים לאבל של משפחות הקורבנות ושל הקהילה היהודית בפיטסבורג, על מותם הטרגי של אחד-עשר מתפללים יהודים חפים מפשע שאיבדו את חייהם בשבת".
תפילות ואמירת תהילים נאמרו היום בלייקווד לאחר קריאת התורה של שחרית, לזכרם של הנרצחים, הי"ד.
בעקבות הטבח במרכז היהודי בפיטסבורג בשבת קודש, שמנהיגים יהודים מתארים כקטלני ביותר נגד יהודים בהיסטוריה של ארה"ב, פרסם מנכ"ל מרכז רבני אירופה (RCE) ויו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), מנחם מרגולין, הודעה בה כתב: "ליבנו נשבר ואנו מרכינים ראש עם אנשי הקהילה היהודית בפיטסבורג ש-11 אנשים ממנה נרצחו במרכז היהודי שלהם במהלך תפילות השבת".
"אנו היהודים כאן באירופה מסתכלים לעיתים על הקהילות היהודיות בארצות הברית עם תקווה בעיניים כשאנו רואים את השלווה היחסית שבה הם לרוב חיים, בעוד המרכזים היהודיים ובתי הכנסת שלנו מוגנים תחת שמירה חמושה, והאנטישמיות ברחבי היבשת נמצאת במגמת עלייה".
"לכן, נדהמנו כאשר שמענו בצאת השבת על הטבח האכזרי במרכז היהודי בפיטסבורג. אין ספק שהשיח הציבורי באמריקה נעשה רעיל יותר ויותר, ולעתים קרובות מדי אנחנו, העם היהודי, משמשים כמטרה לשנאה, לדעות קדומות ולרצח. אנו ב – EJA, שולחים את תנחומינו לכל מי שנפגעו וערוכים להושיט כל עזרה ועצה לקהילות היהודיות בארה"ב בימים הקשים ביותר הללו".
לייקווד בובה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד