י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יום בחירות סוער

טענות לזיופים בי-ם: קטטות וסגירת קלפיות

תלונה הוגשה למשרד הפנים לאחר שאזרחים קבלו כי הצביעו בשמם בקלפי חרדית בירושלים • בשני כפרים נסגרו קלפיות בשל קטטה שפרצה בהן • טענות לזיופים גם בחיפה ופתח תקוה

טענות לזיופים בי-ם: קטטות וסגירת קלפיות
בחירות צילום: Hillel Maeir/Flash90

חשד לזיופים בקלפי בשכונה חרדית בירושלים. תושבים גילו שמישהו הצביע בשמם. תלונה הועברה למשרד הפנים. כך פרסם לראשונה, הכתב ירון אברהם ב'חדשות'.

משרד הפנים מסר בתגובה לידיעה: "לאור אירוע חריג שהתרחש באחת מהקלפיות בירושלים, פנתה המפקחת הארצית על הבחירות המקומיות למנהל הבחירות בירושלים על מנת לבחון את האירוע. הפרטים דווחו לגורמים הרלוונטיים. המפקחת הנחתה את מנהל הבחירות לחדד שוב את הנהלים מול מזכירי הקלפיות".

ברשת ב' דווח, כי באחת מהקלפיות בירושלים, ניסתה אישה להצביע פעמיים בניגוד לחוק. לאור האירוע החריג, פנתה המפקחת הארצית על הבחירות המקומיות למנהל הבחירות בירושלים על מנת לבחון את האירוע.

כמו כן, בשל טענות לזיופים נפסלו קולות לרשימת 'דגל התורה' בחיפה, שסימנה 'חנ' על ידי פסילת פתקים.

במטה של המועמדת לראשות העיר עינת קליש טוענים, כי במספר קלפיות נעלמו פתקי הצבעה של המועמדת. הוגשה תלונה למשרד הפנים. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי המועמדת קליש, שכרה ליום הבחירות - חברת אבטחה פרטית, בעלות של מאות אלפי שקלים, כדי לוודא שהבחירות מתנהלות כסדרן ללא תקלות.

גם בעיר פתח תקווה טענות לזיוף בקלפי. אדם שהגיע להצביע, גילה כי כבר הצביעו בשמו. נסיבות האירוע נבדקות על ידי המשטרה.

בסמוך לשעה 10:40 התיזו רוכבי אופנוע גז מדמיע בסמוך לקלפיות בשכונת סנהדריה בירושלים. כוחות משטרה שנערכו מראש ערכו סריקות ועצרו שני חשודים שהועברו לחקירה.

קטטה, השלכת רימון וריסוס גז מדמיע

קטטות פרצו בשתי קלפיות בכפר הדרוזי ירכא, כמו כן דווח על חשד של השלכת רימון הלם באחת מהן. כתוצאה מהקטטות, פונו 10 פצועים והקלפיות נסגרו. כוחות משטרה נמצאים במקום.

בכפר יאסיף שבצפון, נכנס אדם לתוך קלפי והחל לרסס בגז מדמיע. כתוצאה מכך התפתחה קטטה במקום אשר הופסקה לאחר התערבות המשטרה. אין פצועים. הקלפי במקום נסגרה.

בחירות מקומיות זיופים בבחירות קטטה קלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד