ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
לאחר שהצביע

טרגדיה בירושלים: ר"מ בישיבה נפטר פתאומי

הגאון רבי משה נתן יונגרייז זצ"ל, ר"מ בישיבת 'אור ישראל' לצעירים נפטר הבוקר בפתאומיות מדום לב בביתו לאחר שחזר מהקלפי 

הגאון רבי משה נתן יונגרייז זצ"ל
הגאון רבי משה נתן יונגרייז זצ"ל

ברוך דיין האמת: הלם בקרית אונגוואר בשכונת רמות בירושלים. הבוקר (שלישי) הסתלק לבית עולמו בפתע פתאום, הגאון רבי משה נתן נטע יונגרייז זצ"ל, ששימש כר"מ בישיבת 'אור ישראל' לצעירים. לאחר שלקה בדום לב בביתו לאחר תפילת שחרית ולאחר שהצביע בבחירות, טרם צאתו מירושלים לישיבה בפתח תקווה - והוא בן 55 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד לאביו רבי יצחק אייזיק הלוי יונגרייז זצ"ל בבחרותו למד בישיבת פוניבז' לצעירים שם למד אצל מרן הגרמ"י ליפקוביץ זצ"ל ובישיבה גדולה המשיך בישיבת פוניבז' שם היה מקורב לראש הישיבה מרן הגראמ"מ שך זצ"ל והיה לתלמידו המובהק, בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו - בתו של הגאון רבי שלום שוורצר, ונודע כאדם מיוחד במינו שכל חייו האיר פנים לכל אחד ואחד. 

במשך שנים רבות הרביץ תורה כר"מ בישיבת 'אור ישראל' לצעירים בפתח תקווה.

מכריו סיפר ל'בחדרי חרדים' כי הם המומים מהידיעה שהחלה להתפשט הבוקר כשאש בשדה קוצים ומתקשים לעכל את הבשורה. התלמידים אהבו וחיבבו אותו מאוד והוא החזיר להם אהבה וחיבה בכפליים. 

אחד מתלמידיו מספר ל'בחדרי חרדים': "ההלם הוא עצום בכל שכבות תלמידיו הוותיקים. הרב יונגרייז היה אדם מדהים ור"מ מיוחד. הוא נחשב לאחד מגאוני הר"מים בישיבה. השיעורים שלו היו מופלאים".

"כל תלמידיו זוכרים אותו בזכות החיוך המיוחד שהיה על פניו תמיד, ובמיוחד אם שמע שאלה טובה או תירוץ טוב. בשיעורים הוא היה כולו אש להבה".

תלמיד אחר מספר כי הרב יונגרייז נהג לקרב כל תלמיד ותלמיד, והיה מכין בכל יום עם תלמיד אחר את השיעור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עם היוודע המקרה הנורא, בישיבת 'אור ישראל' כינסו ישיבת צוות באחד החדרים כדי לטכס עצה כיצד להודיע את האסון לבחורים, אך פשוט לא ידעו כיצד להודיע את ההודעה הנוראה הזו. לבסוף זה נודע לבחורים מאחד מהתלמידים שהגיע מבחוץ ושמע זאת. עוד הבוקר צלצל הרב יונגרייז לאחד מתלמידיו, כפי שהוא נוהג לעשות מידי בוקר, וזירז אותו לקום ולהתפלל בזמן, כשהוא מוסיף: "בשמחה, בשמחה!"

מסע הלוויה ייצא היום בצהריים בשעה 13.00 מישיבת אור ישראל לצעירים רחוב הרב ניימן 5 פתח תקוה דרך בית הכנסת אוהל יוסף שכונת רמות בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

הלוויה ישיבת אור ישראל רמות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד