י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מהיושבים ראשונה

אבד חסיד: מנהל הסמינר המיתולוגי נפטר

בערב ראש השנה האחרון חלה והיום נפטר לבית עולמו • בחסידות גור אבלים על פטירתו של הרה"ח רבי בונים לוין ז"ל, מנהל הסמינר הישן בירושלים בגיל 66 • הלוויתו הערב

הרה"ח רבי חנוך שמחה בונים הכהן לוין ז"ל
הרה"ח רבי חנוך שמחה בונים הכהן לוין ז"ל

אבל בחסידות גור: מבית החולים איכילוב בתל אביב, מגיעה הידיעה המעציבה, על פטירתו של הרה"ח רבי חנוך שמחה בונים הכהן לוין ז"ל, מהיושבים ראשונה במלכות חצר הקודש גור, ששימש כמנהל הסמינר המיתולוגי בירושלים - 'מכון בית יעקב למורות', והוא בגיל 66 בפטירתו. 

לפני מספר חודשים, בערב ראש השנה, חלה ואושפז בבית החולים, מאז מצבו הדרדר והוא נפטר לבית עולמו במהלך השבת, כשסביב מיטתו נמצאים בני המשפחה. 

המנוח ז"ל, נולד בט"ז אב תשי"ב, כבן יחיד לאביו רבי פנחס יעקב הכהן לוין ז"ל, אחיו של הרי"מ לוין ז"ל, מנהיג 'אגודת ישראל', ונינו של הרבי בעל ה'שפת אמת' מגור זצ"ל וכן האדמו"ר רבי העניך מאלכסנדר זצ"ל. אמו מרת שרה ע"ה הייתה מהמחנכות הראשונות בבית יעקב בארץ ישראל. 

החסידים מספרים ל'בחדרי חרדים', כי 'ר' בינעם' (כך כונה מ.ו.) היה מהאנשים החשובים בחצר חסידות גור ומהמשפחות המיוחסות בחסידות. "הוא היה גומל חסדים בגופו ובממונו, כך שכל פונה שהגיע לפתחו נהנה בעזרה מיידית, הן במתן הלוואה והן בדברים אחרים", הם מתארים.

הוא גדל והתחנך בגור והיה מקורב לאדמו"רי גור וזכה לקרבה יתירה מהרבי בעל ה'בית ישראל מגור' זצ"ל, ששם עליו את עינו וגידלו כבנו ממש.

רבי בונים, בהיותו כהן מיוחס, כובד לשמש ככהן הפודה במעמדי פדיון הבן שנערכו בחצר החסידות. קולו היה נשמע בעלותו לדוכן לברך את עם ישראל באהבה, כשהוא עומד במקום הראשון מול הרבי.

כך גם בימים הנוראים קיבל את עליית הכהן, כאחד המיוחסים והחשובים בחצר החסידות. הוא נודע כמחנך גדול, אציל מידות שבמשך שנים רבות כיהן כמנהל ולימים כנשיא מכון 'בית יעקב למורות' סמינר לוין הישן, שהוקם על ידי אביו, שם הנחיל לתלמידות דרך חיים כפי שקיבל מרבותיו. 

המנוח שמר על מסורת חצר חסידות גור ותמיד שמר את המקורות למנהגים בחצר גור. 

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנו ממשיך דרכו החינוכית הרב ישראל לוין, מנהל הסמינר הישן בירושלים. 

הלוויתו תצא הערב (מוצ"ש) בשעה 21:30, מבית ההלוויות שמגר, דרך הסמינר ודרך בית המדרש הגדול גור ברחוב ירמיהו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ברוך דיין האמת חסידות גור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד