י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ילדות אכלו צמח רעיל מאוד מהחצר ואושפזו

חמש ילדות בנות חמש, מגן ילדים בגליל העליון, פונו לבית החולים זיו בצפת, לאחר שטעמו פירות קטנים, כתומים, מצמח בחצר הגן

ילדות אכלו צמח רעיל מאוד מהחצר ואושפזו
צמח בר רעיל מאוד 'ענביי שועל' ממשפחת הסולניים צילום: עוזרת הגננת

חמש ילדות בנות חמש, מגן ילדים בגליל העליון, פונו לבית החולים זיו בצפת, לאחר שטעמו פירות קטנים, כתומים, מצמח בחצר הגן. הסייעת העירנית, שהבחינה כי הילדות אוכלות משהו, בדקה מה נאכל, צילמה את הצמח ושלחה לבעלה האגרונום. להפתעתה התברר כי מדובר בצמח "סולונום שעיר", צמח בר רעיל מאוד.

"למרות שהילדות נראו ותפקדו כשורה, ללא תסמינים מיוחדים, החלטתי בעצה עם ההורים, להביא אותן לחדר המיון במרכז הרפואי זיו לבדיקה" אמרה הגננת. חמש הילדות מטופלות כעת במיון ילדים, במצב קל, עם מעט סממנים של אדמומיות, מלוות בגננת ובהוריהן.

ד"ר מירב אלוביץ, רופאת ילדים במיון ילדים במרכז הרפואי זיו, שטיפלה בילדות אמרה: "בהתייעצות עם מרכז הרעלים הארצי, התברר כי מדובר בחומר אנטיכולינרגי העלול לגרום לעלייה בדופק והפרעות נוירולוגיות. מאחר והילדות המתוקות, אכלו רק כמות מזערית, הסימנים היחידים הם אדמומיות בפנים. מעבר לכך נמצאו בהן מדדים גופיים תקינים. למרות זאת אנו משאירים את הילדות איתנו, בחדר מיון ילדים, לכמה שעות השגחה והמשך מעקב"

סולונום שעיר, צמח בר, ידוע בשמו העממי 'ענביי שועל' ממשפחת הסולניים, נחשב לרעיל. חומרי הרעל נמצאים בכל חלקי הצמח ובעיקר בפרי לא בשל, בו גם חומר ציאניד. הצמח אסור ומסוכן לאכילה לבני אדם ואף עלול לגרום למוות.

חומר רעיל גן ילדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד