ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגלל הרצח

חרדי מאמן אמריקנים: כך תשתמשו בנשק

בוגר נצח יהודה מאמן יהודים אמריקאים להשתמש בנשק • "אנחנו במלחמה. אנחנו רוצים שכל יהודי בארצות הברית יהיה חמוש", אמר המאמן

 חרדי מאמן אמריקנים: כך תשתמשו בנשק
חטיפת נשק צילום: דוברות המשטרה

לאחר הטבח הנורא ביום שבת האחרון בפיטסבורג שבפנסילבניה, שם רצח נאצי מתועב 11 יהודים בזמן התפילה של שבת בבוקר, פנו מאות יהודים לאקדמיה 'חרב גדעון' בפנסילבניה כדי להירשם לקורס ירי והגנה עצמית.

מי שעומד בראש האקדמיה להגנה עצמית, הוא בוגר הגדוד החרדי נצח יהודה, קצין במיל' יונתן שטרן, שמנהל את האקדמיה במקום ואמר בראיון לתקשורת האמריקאית, "אנחנו במלחמה. אנחנו רוצים שכל יהודי בארצות הברית יהיה חמוש", כך דווח האתר Yeshiva world news.

שטרן שירת בגדוד נצח יהודה בעת שירותו בצה"ל, הוא תושב קריית ארבע לשעבר, ומתגורר בארה"ב כבר יותר מעשור. שטרן פתח את בית הספר לאימונים כדי ללמד את יהודי אמריקה כיצד להשתמש בנשק ודרכים אחרות להגנה עצמית. האקדמיה נמצאת כבר שש שנים והיא ממוקמת ליד סקרנטון שבפנסילבניה.

"הייתי מעורב בהרבה אירועי לחימה, בהרבה קרבות, ראיתי הרבה פעולות, הרבה אנשים נורו, אנשים נהרגו, וזה משהו שבאמת הניע אותי להכשיר אחרים כדי להגן על עצמם כי אני באמת לא רוצה לראות מישהו הופך לקורבן", הסביר שטרן לתקשורת.

"במשך שנים אנחנו אומרים ליהודי ארצות הברית שהם צריכים להיות חמושים ומאומנים כדי להגן על קהילותיהם מפני התקפות אנטישמיות אלימות. רבים הקשיבו לנו, אך לצערי רבים אחרים העדיפו לטמון את ראשיהם בחול ולהתעלם מההתרעות שלנו. היום, התחזיות שלנו התממשו כאן בפנסילבניה, יותר מדי נאלצו לשלם את המחיר האולטימטיבי, אל תתעלמו מהכתובת על הקיר, קנו אקדח, תלמדו כיצד להשתמש בו בכל מקום שאתם הולכים, במיוחד לבית הכנסת", סיכם שטרן.

היום, הקונסול הכללי בניו יורק המריא בשנית לעיר פיטסבורג להשתתף בהלוויות, לנחם אבלים, להשתתף באירועים מרכזיים ולעשות שבת עם קהילת ״עץ חיים״ שתתארח בבית כנסת ״רודף שלום״. דני דיין: "הישראלים מכירים היטב את כאב האובדן, ובעצב רב עלינו להעביר את הכוח הזה לקהילת פיטסבורג וארה"ב".

דני דיין, הקונסול הכללי של מדינת ישראל בניו יורק אמר לפני יציאתו: "אחרי 48 שעות בניו יורק אני חוזר היום לפיטסבורג לשבת שבעה עם הקהילה היהודית. אשתתף בהלוויות בני הזוג ברניס וסילבן סיימון, ריצ'רד גוטפריד, ניצולת השואה רוז מלינגר, ואגיע לשבעה של מלווין וקס, האחים דייוויד וססיל רוזנטל, ג'ויס פיינברג וריצרד גוטפריד. הנוכחות שלי באירועים אלו הינה סמל למחויבותה של ישראל כלפי אחינו ואחיותינו, אשר באה מעל לכל שיקול אחר. נוכחות נציגות ישראלית באירועי אבל אלו עומדת בראש סדר העדיפויות, לאחר עזיבתי את העיר ביום שני בלילה, סגן הקונסול הכללי, ישראל ניצן, נכח בעיר ל24 שעות".

דיין הוסיף, "במהלך השבת הקרובה אחזור להיפגש גם עם משלחת הקואליציה הישראלית לטראומה שהגיעו ביום שני כחלק ממבצע הטסה של משרד החוץ והסוכנות היהודית. עבודתם עם הקהילה הינה עדות מתמשכת למחויבותם של היהודים לרווחתם האחד לשני. כמו כן, אשתתף בתפילת שבת של קהילת בית שלום. הישראלים מכירים היטב את כאב האובדן, ובעצב רב עלינו להעביר את הכוח הזה לקהילת פיטסבורג וארה"ב. אנחנו חייבים להסתכל על האירועים האלה בבירור: לעולם לא – זה עכשיו".

ירי פיגוע ירי ניסוי ירי נשק כלי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד