י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אדם מסוכן ומניפולטיבי"

אלשיך בקרב מביך נגד המועמדים למפכ"לות

חשיפת "המהדורה המרכזית" של חברת החדשות: מסמך אלשיך - עיכוב במינוי המפכ"ל הבא? מפכ"ל המשטרה רנ"צ אלשיך העביר מידע מביך ומכפיש על שלושת המועמדים להחליפו בתפקיד • גורמים בסביבת המפכ"ל: "הוא היה מחויב להעביר את החומר"

אלשיך בקרב מביך נגד המועמדים למפכ"לות
רוני אלשיך צילום: פלאש 90

כפי שדיווחו הערב (ה') כתבי המשפט והמשטרה של חברת החדשות, גיא פלג ומשה נוסבאום, מפכ"ל המשטרה הנוכח, רנ"צ רוני אלשיך, העביר ליועמ"ש מנדלבליט מסמך עם מילים קשות על המועמדים להחליפו.

מפכ"ל המשטרה העביר מסמך אחד ויכול להיות יותר לדינה זילבר. במסמך היה מידע רגיש מביך ומכפיש נגד המועמדים להחליפו.

יש להזכיר כי השר לביטחון פנים היה צריך להכריז על מפכ"ל המשטרה היום או בסוף השבוע. אלשיך מסיים את תפקידו בעוד חודש בדיוק והוועדה למינוי בכירים צריכה חודש כדי לבדוק את המועמדים להחליפו.

גורם משפטי בכיר הגדיר את המסמך כמסמך רכילותי ואמר שחלק מהמידע שם פורסם כבר.
עם זאת, היועמ"ש הורה לבדוק את מסמך אלשיך לפני שיינתן אור ירוק להמשך הליך מינוי המחליף.

מדובר בשלושה ניצבים ביניהם שניים המשרתים בתפקידים הרגישים ביותר במשטרת ישראל - מפקדי המחוזות ירושים ותל אביב. על-כן מוזר שמפכ"ל המשטרה אוגר חומר ומציף אותו בדקה ה-90 ונוצר הרושם שיש כאן ניסיון של אלשיך לסיכול מינוי מחליפו. כעת נשאלת השאלה האם, ולכמה זמן יתעכב מינוי המפכ"ל.

משה נוסבאום כתבנו דיווח כי המידע שמעביר אלשיך נוגע לשני מועמדים מבין השלושה - הוא נוגע בעיקר לניצב יורם הלוי ויש לו גם התייחסות לניצב משה צ'יקו אדרי. אין במידע שמעביר אלשיך שום התייחסות למועמד השלישי דוד ביתן. עם זאת ההערכות הן כי הם המובילים וסיכוייו של ביתן פחתו מעט.

בסביבתו של אלשיך מבהירים שהוא היה מחויב על פי חוק להעביר את המידע הזה ליועמ"ש כי כך קבוע בחוק בכל הליך של מינויים - חייבים להעביר כל מידע שעשוי להתברר כרגיש.

ארדן ממתין כבר כמה ימים לחוות דעת כתובה של היועמ"ש שהתעכבה וכעת אנו מבינים מדוע. צריך להבין שגם ועדת המינויים מעכבת את ההחלטה כי שם ממתינים לדיון בבג"צ שיתקיים בשבוע הבא. נראה שלארדן לא תהיה ברירה אלא למנות ממלא מקום לתפקיד מפכ"ל המשטרה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל נדרשת על פי חוק לדווח לגורמים המוסמכים על כל מידע רלוונטי, בהתייחס למועמדים. המידע מועבר על ידי היועצת המשפטית של משטרת ישראל תנ״צ איילת אלישר לגורם במשרד המשפטים שהוסמך לכך על ידי היועץ המשפטי לממשלה".

במשטרה הוסיפו כי "הניסיון לקשור את מפכ״ל המשטרה לאינטרסים זרים כדי לקושש עוד כותרות "צהובות" ולפגוע במועמדים, מעידה על חוסר מקצועיות במקרה הטוב וזדון במקרה הפחות טוב. משטרת ישראל לא תסכים להיות חלק משיח מכוער זה".

ובינתיים, הכתב הפוליטי של חברת החדשות, עמית סגל, טוען כי אלשיך לא ראוי לתפקיד וכי הוא אדם מסוכן ומניפולטיבי. בהודעה שהוציא בחשבון הטוויטר שלו, כתב סגל: "סיציליה תוצרת אלשיך. ההוכחה הסופית שהאיש איננו ראוי לתפקידו. שליפה בעיתוי שנועד לחסל את מתחריו ולהוביל בכול להשארתו בתפקיד".

עוד כתב סגל: "מפכ״ל המשטרה אלשיך מחזיק במידע על כל המועמדים למפכלות. אם המידע מסמר השיער נכון - מדוע הוא שומר את זה אצלו בבטן ומאפשר למנכל משרד הבטפ ומפקד מחוז ירושלים להמשיך במשך חודשים? ואם הוא לא נכון - זו עוד הוכחה שבראש המשטרה עומד אדם מסוכן ומניפולטיבי. מניסיון העבר אני די בטוח באפשרות ב' ".

רוני אלשיך החדשות מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד