י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
טור דעה

תחילה הזדהתי ולבסוף התאכזבתי מ'הפלג'

יונתן בן יוסף, שנתקע כמו רבים בפקקי התנועה שנגרמו כתוצאה מהפגנתם של 'בני התורה' של 'הפלג הירושלמי' וחזה במו עיניו בהתנהלותה, שירבט כמה נקודות למחשבה 

תחילה הזדהתי ולבסוף התאכזבתי מ'הפלג'
הפגנת הפלג צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כששמעתי על ההפגנה ברישיון הזדהיתי עם 'הפלג' בכל זאת יושבים תלמידים חכמים ובני תורה במקומות אשר לא ראויים להם וסובלים מעודף בירוקרטיה והקשחת עמדות ולו רק בשל היותם מיעוט העומד על שלו אז אמרתי לעצמי אם לא הצליחו להכניס מועמדים ראויים שידאגו להם ממושבי המועצות לפחות שישמיעו את קולם ברחוב.

בסופו של יום גם אני נתקעתי בפקקים כמו כולם ושמעתי את הלך הרוחות ברחוב, את הלם התותחים והדי הקרב, את הלשון הרע והפילוג הקשה בין עם ישראל. הבנתי שהמערכה היא לא על ביטול תורה, אלא על עוד כמה נגיעות אישיות ולכן הזדהותי עם 'הפלג' ירדה כמה רמות.

עכשיו כבר הגעתי אל תוך שטח האש, ציפיתי לראות ולשמוע מחאה לשם שמים, לראות בני תורה, יהודים של צורה, את אברכי המשי ובני הישיבות הקדושות ומה שראיתי היה בעיקר לבוש חיצוני שמעיד על כל אלה ומתוך כל בליל הקולות, השירים והנאצות, הבנתי שביטול תורה אין פה, כמו גם צורת מחאה קדושה ונקיה, ואת אכזבתי אין צורך לתאר במילים.

ופתאום המולה שירה וזעקה, על שום מה, אברך שנתפס בידי אנשי החוק והסדר, מלווה בשירת "אשריך שנתפסת על דברי תורה", הוכנס לניידת בשמחה ובאושר, אשתו שעמדה שם בגבורה ורק ביררה לאיזה תחנה הוא מובל.

עצרתי לרגע וניסיתי לחשוב, הלא יש להם דעת תורה ושמם הוא "בני תורה", אז מדוע זו היא הצורה, מדוע אנחנו צריכים את כל ההשחרה הזו ובנושא הזה שדשו בו רבים וטובים ממני, איני רוצה להתעסק, כי יחיד ורבים הלכה כרבים, עוצם את עיני וחוזר לביתי.

כשנכנסתי לביתי וישבתי עם משפחתי חשבתי על אותו שומר סדר איש החוק, שגם חוזר עכשיו לביתו, כיפה על הראש אין לו ואת אמונתו הוא שואב מהעובדה שהמשמרת שלו היום הייתה בעיר התורה והחסידות... לאן זה לוקח אותו ומה מסקנותיו, ובכלל איזה דור הוא יגרור אחריו... צריך רק נס והמון תפילות!

לסיום, אין אני אומר שאנחנו נקיים, אבל לפעמים שעומדים מול המראה זו ההזדמנות לעשות חשבון נפש ולעצור ולחשוב הרי אלו פרשו מתוכינו ולא סתם הגיעו לאן שהגיעו.

הפלג הירושלמי הפגנה פקקים חסימת כבישים חילול השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד