י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הפגנה לשם גיוס תרומות"

הרבנים לא חתמו: מאות יצאו לחסום כבישים על מעצר חילוניות

אחרי שתלו מודעות על קיום מחאה בגין מעצרן של "4 בנות ישראל כשרות", בה נכתב כי רבנים ישאו דברים, הם יצאו לחסום את כביש 1, כאשר חלקם נעצרים בגין הפרת הסדר | ל'בחדרי' נודע כי מדובר בבנות חילוניות, וכי הרבנים המופיעים בכתבה כלל לא יודעים עליה. אז מה המטרה?

הרבנים לא חתמו: מאות יצאו לחסום כבישים על מעצר חילוניות
הפגנת קיצונים מוצ"ש חיי שרה צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

בכביש 1 בירושלים, דרך חיים בר לב, נערכת הערב הפגנה סוערת בהשתתפות כמה מאות חרדים קיצוניים. לטענת המפגינים, או חלקם, ההפגנה נערכת בעקבות מעצרן של ארבע בנות דתיות בכלא הצבאי, אולם לטענת העוסקים בעניין אין דבר כזה.

"מדובר בהפגנה לצורך גיוס תרומות", אומר ל'בחדרי חרדים' גורם בכיר בעדה החרדית. "תלו מודעות שקראו לצאת להפגנה, אבל אף אחד מהרבנים לא יודע על זה. האדמו"ר ממשכנות הרועים ורבנים אחרים מ'העדה החרדית' כלל לא ידעו שמפרסמים מודעה בשמם" הוא אומר.

צילום: קבוצת מחאות החרדים הקיצוניים

במהלך ההפגנה, הרכבת הקלה נחסמה לסירוגין וכוחות גדולים של משטרה ויס"מ בפיקוד מפקד תחנת 'לב הבירה' נצ"מ נתי גור נמצאים במקום ומנסים לפזר את המפגינים. עד כה נעצרו מספר חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

הגורם אישר ל'בחדרי חרדים' כי אכן ישנן בנות שנעצרו על ידי המשטרה הצבאית, אולם לדבריו "הן לא חרדיות וגם לא דתיות. בשונה מהמפגינים, אנחנו לא מחפשים סיבות להפגנות".

מהמשטרה נמסר כי כ-200 חרדים קיצוניים הפגינו וחסמו את צומת הרחובות חיים בר לב/שבטי ישראל בירושלים את ציר התנועה והרכבת הקלה. כוח משטרה שהגיע למקום פיזר את המפגינים. במהלך הפיזור, נעצרו 6 מפגינים והם הועברו לחקירה.

המודעה המבשרת על ההפגנה

'העדה החרדית' על קהילותיה השונות והמגוונות, כולל 'הפלג הירושלמי' ו'נטורי קרתא', אוספים תרומות בקרב קהילות סאטמר ודומיה, לצורך המאבקים נגד הגיוס, חפירת קברים ועוד. במסגרת הקמפיינים לתרומות, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בעבר, מתעדים את ההפגנות, מתעדים אלימות שוטרים, מפגינים שנפגעו ועוד.

היות ומדובר בסכומי עתק, הארגונים נלחמים ביניהם מי קיצוני יותר, מי מפגין יותר, הכל על מנת לזכות בתרומות. מסיבה זו, לעיתים, מפגינים גם על דברים שכלל לא התרחשו. דוגמא לכך, מה שנחשף ב'בחדרי חרדים' על הפגנת הפייק ניוז בכניסה ללשכת הגיוס בירושלים במשך 48 שעות - על מעצרן של 2 בנות דתיות כביכול. רק לאחר הפרסום ב'בחדרי' כי אף אחת לא נעצרה, הגיעה הוראה מבכירי 'העדה החרדית' לפזר את ההפגנה.

סיקריקים הפגנה חילוניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד