י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מסעיר את הרשת

מה גרם לדוברו של נתניהו להסיר את נעליו?

מסעיר את הרשת: דוברו של ראש הממשלה נתניהו בקרב ראש בראש עם העיתונאית רינה מצליח, בעקבות טענות לצביעות התקשורת • ומדוע הסיר הדובר את נעליו באמצע הוויכוח?

מה גרם לדוברו של נתניהו להסיר את נעליו?
אוריך לצד התמונה שעוררה את הסערה צילום: פייסבוק, טוויטר

יונתן אוריך, מנהל הרשתות החברתיות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וממערך הדוברות של רה"מ, הסעיר היום את הרשת החברתית - טוויטר בעקבות ויכוח עם העיתונאית רינה מצליח, המזוהה עם מחנה השמאל - המתנגד בתוקף לשלטון נתניהו.

אוריך, שהוביל את הרשתות החברתיות של ראש הממשלה להצלחה מסחררת בפער עצום ביחס לכל מנהיג אחר בישראל, לא מעט בזכות חדות לשונו, הוכיח שוב כי אין לו מתחרים בתגובות חריפות.

"17 דקות התראיין הערב אהוד ברק לרינה מצליח", כתב אוריך בחשבון הטוויטר שלו, "לא זו בלבד שלא נשאל דבר על החשיפה האחרונה בדבר המיליונים שקיבל מקרן וקסנר (על מה, ולמה?), אלא אף זו: שכששיגרנו שאלה על המיליונים בתגובת הליכוד - רינה מצליח צינזרה אותה. האם זה סוכם עם ברק מראש או שמא מדובר ביח"צ בהתנדבות?".

הרקע לציוץ: תחקיר של העיתונאי אראל סג"ל, שחשף כי ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, הלוחם הגדול בשחיתות נתניהו, קיבל מענקים בדמות מיליוני שקלים מקרן הנקראת "קרן וקסנר", כאשר ההגדרה הרשמית להעברת התשלום היא "צרכי מחקר". 

כמובן שתחקיר זה יצר סימני שאלה רבים, אולם רובם המוחלט של כלי התקשורת - המזוהים עם מחנה מתנגדי נתניהו - בחרו שלא לתת פומבי לפרשה הזאת והיה נראה כי נעשים מאמצים להסתיר את דבר התחקיר.

על רקע זה בא ציוצו של אוריך, כאמור - מדוברי נתניהו, המבקש להבין מדוע תחקיר שמעורר סימן שאלה כה גדול לא זכה להתייחסות בכלל, למרות שברק התראיין לתכנית במשך 17 דקות תמימות. עד מהרה צבר הציוץ פופולריות רבה, וזו הביאה את העיתונאית רינה מצליח להגיב.

"עד שהבוס שלך (נתניהו י.א) לא יתראיין בעברית לתקשורת ישראלית אין לך שום זכות לדרוש משהו...", כתבה מצליח בתגובה לציוץ. מצליח הוסיפה: "אנא של נעלייך לפני שאתה מעיז להתייחס בכלל לאתיקה המקצועית שלי..".

אוריך כמובן לא נשאר חייב ובתגובה הומוריסטית משהו הסיר את נעליו ושיגר את תמונת רגליו כשהם ללא נעליים, כדי לקיים את מה שביקשה מצליח "של נעליך מעל רגליך". לאחר ששיגר את התמונה המדוברת, הוסיף בציניות: "דברי אליי".

שרשרת הציוצים הללו גרמו לסערה רבתי ברשתות החברתיות. כאשר רבים רבים מצדדים בטענתו של אוריך, המלמדת כי התקשורת נוהגת בצביעות - גם כשמדובר בשחיתות - יש דין אחד לנתניהו ודין אחר לברק.

יצוין כי רק אתמול, בשעה שבתכנית של רינה מצליח שידרו את תגובתו החריפה של רה"מ נתניהו (שחלקה צונזר י.א), ישב אהוד ברק באולפן וניסה להמעיט בערכה של התגובה, באומרו כי לא נתניהו הוא שאחראי על כתיבתה, אלא "אוריך ונערי ראש הממשלה".

 

 

יונתן אוריך בנימין נתניהו רינה מצליח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד