י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרשייה חמורה נחשפה

על הבוקר: בנו ואחיו של פילנתרופ ידוע נעצרו

בשעת בוקר מוקדמת פשטו שוטרים על בתיהם של ששה חשודים בהברחת יהלומים אל תוך ישראל בשווי מאות אלפי שקלים מבלי לדווח לרשות המסים כנדרש בחוק | קיים צו איסור פרסום לגבי עד מדינה בתיק | שניים מהעצורים - בנו ואחיו של איש עסקים מוכר מאוד

על הבוקר: בנו ואחיו של פילנתרופ ידוע נעצרו
אילוסטרציה צילום: ארכיון

נחשפה הברחת יהלומים בהיקף מאות מיליונים; מקורבי איש העסקים נעצרו.

פשיעה כלכלית חמורה: לאחר חקירה סמוייה במסגרתה חתם אחד המעורבים על הסכם עד מדינה, פתחו הבוקר (שני) במשטרה וברשות המיסים בחקירה גלויה, בתום תקופה במהלכה התבצעה פעילות סמויה.

בשעות הבוקר נעצרו שישה חשודים לחקירה באזהרה בחשד למעורבות בעבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות.

בין החשודים שנעצרו, אחיו של איש עסקים מוכר מאוד ופילנתרופ, וכן בנו של איש העסקים. הוא עצמו לא נעצר וטרם ברור האם הוא חשוד במעורבות ברשת ההברחות והאם ייעצר. החשודים הנוספים הם ארבעה החשודים במעורבות ברשת ההברחות.

על פי החשד, המעורבים, כל אחד על פי חלקו, קשרו קשר, תכננו, והוציאו לפעול במשך מספר שנים הברחה של יהלומים למדינת ישראל בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים בניגוד לחוק ומבלי לדווח לרשויות המוסמכות.

מדובר בחקירה המנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית בלהב 433, יחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים ויחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

בכוונת היחידות החוקרות לבצע מעצרים נוספים של חשודים בארץ ובחו"ל, כך שסביר להניח שהפרשה לא תרד מסדר היום בתקופה הקרובה.

"משטרת ישראל תמשיך למקד אכיפה נגד תופעות של פשיעה כלכלית חמורה, תוך הפעלת מערכי מודיעין וניהול חקירות משותפות עם רשויות אכיפה נוספות לשם חשיפת מבצעי העבירה".

הברחת יהלומים גל מעצרים הלבנת הון רשות המיסים העלמת מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד