י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אולי גם אתם נפלתם איתו

נעצר חילוני מתחזה שעקץ חרדים רבים

זו לא הפעם הראשונה שלו: חילוני בן 46 תושב אשדוד, נעצר בפעם השלישית, בחשד להונאה של עשרות אלפי שקלים, כשהוא מנופף באגדה על יהלומים ושימוש ב'היתר עסקה' | בין הנעקצים: חרדים רבים מירושלים, בית שמש, אשדוד וקרית גת

נעצר חילוני מתחזה שעקץ חרדים רבים
אילוסטרציה. צללית אדם חרדי צילום: אמיר לוי, פלאש 90

לאחר מספר לא מועט של תלונות וחקירה סמויה ממושכת, המשטרה עצרה תושב אשדוד שהתחזה לחרדי והצליח לערות ולהונות חרדים רבים במספר ערים חרדיות ברחבי הארץ בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

בחודש תשרי תשע"ז, דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי עבריין שהורשע בעבר בעבירות הונאה, הצליח להונות חרדי מבית שמש תוך שימוש באגדה על יהלומים ו'היתר עסקה'. הוא נעצר, הואשם אך בהמשך זוכה מחמת הספק על ידי בית המשפט, מאחר וגרסתו של המתלונן לא הייתה יציבה. "לא ניתן להגיע לממצא ברור מה היה טיב הקשר בין הנאשם למתלונן". יחד עם זאת ציין כי האפשרות כי גולן יצר מצג שווא בפני קרויזר נראית סבירה יותר מהאפשרות כי נרקמה ביניהם עסקה כשרה, "אך בהליך פלילי לא די בסבירות". משכך "נותר ספק באשמתו של הנאשם ועל כן מזכה אותו מהמיוחס לו" קבע השופט.

במהלך חודש מרץ 2018, בעקבות פעילות יזומה של מספר תושבי קרית גת, נעצר החשוד בפעם השנייה אולם לאחר זמן מה הוא שוחרר על ידי בית המשפט בתנאים מגבילים, מאז, כך על פי החשד, המשיך במעשי ההונאה.

מאז, פנו מספר חרדים תושבי הערים ירושלים, בית שמש, קרית גת ואשדוד, וסיפרו ל'בחדרי חרדים' כי אותו אדם עקץ גם אותם, באותה שיטה של אגדה על יהלומים, הבטחת תרומות ועוד. אתמול (ראשון), עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו חוקרי המשטרה את החשוד וערכו חיפוש בביתו, במהלכו תפסו מספר מכשירים ניידים וכרטיסי סים שעפ"י החשד שימשו אותו בביצוע העבירות.

בהודעת המשטרה נמסר כי ראשיתה של החקירה הסמויה לפני כחודשיים, לאחר שהתקבלו במשטרה במספר תלונות באזור ירושלים ומרכז הארץ, לפיהן המתלוננים נעקצו ע"י אדם אשר פנה אליהם ברחוב והציג בפניהם כי הנו יהלומן שעומד לקראת ביצוע עסקה גדולה. עוד עלה, כי על פי החשד, החשוד כדי לעורר אמון בקרב אותם 'נעקצים', הציע להם כערבון לכספם "שהלוו" לו לביצוע העסקה, תכשיטים ויהלומים שעפ"י החשד התבררו במועד מאוחר יותר כמזויפים.

החשוד הובא לחקירה בחשד לקבלת דבר במרמה והתחזות לאחר במטרה להונות. היום הוא יובא בפני בית המשפט להארכת מעצרו. חקירת המשטרה נמשכת במטרה לאתר קורבנות נוספים שנפגעו מדפוס פעולה דומה או זהה.

הונאה חרדים היתר עסקה הונאת יהלומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד