ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"מי שמקלל ומתבהם - יחטוף"

חזן כינה ח"כ נכה "חצי בן אדם" ועורר סערה

סערה במליאת הכנסת לאחר שחה"כ אורן חזן כינה את חה"כ אילן גילאון "חצי בן אדם" במהלך עימות במליאת הכנסת • חזן סירב להתנצל: "מי שמקלל ומתבהם יחטוף - ועל כך לא אתנצל" • צפו

חזן כינה ח"כ נכה "חצי בן אדם" ועורר סערה
אורן חזן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

סערה במליאת הכנסת לאחר שחה"כ אורן חזן כינה את חה"כ אילן גילאון (מרצ) "חצי בן אדם", במהלך עימות במליאת הכנסת.

הקרב החל כאשר גילאון אמר על חזן: "עליך הייתי כותב את הגולם בפראג". חזן, כאמור, לא נותר חייב והשיב לו: "אם לא היית חצי בן אדם - הייתי עונה לך".

ההתבטאות של חזן, שכוונה לעבר הח"כ הסובל מנכות, עוררה זעם בקרב חברי הכנסת. סגן יושב ראש הכנסת, חה"כ מאיר כהן, דרש מחה"כ חזן להתנצל לפני גילאון ולחזור בו מדבריו, אך הוא עמד בשלו וסירב להתנצל בשעת מעשה.

לדברי חזן: "תגובה זו נבעה בגלל התנהגותו השפלה ובשל כך שחבר הכנסת גילאון לאורך כל הקדנציה לא מפסיק לקלל, להכפיש, להתבהם ולפגוע בי".

עוד הוסיף חזן: "מאחר והיו מי שניסו בכוח להוציא את דברי מהקשרם תוך שהם מכנים אותי, בהמה, אפס ושלל קללות שהדעת לא סובלת, עליתי והבהרתי כי דבריי נאמרו אך ורק ביחס להתנהגותו הבהמתית והנמוכה של ח"כ גלאון ולא לשום דבר אחר".

"אם חלילה מישהו הבין אחרת, אני מתנצל. חשוב להבהיר כי מי שמקלל ומתבהם יחטוף - ועל כך לא אתנצל".עוד אמר ח"כ חזן: "לקחת ביטוי שגור שבא במקום לקלל מישהו ולהגיד לו דברים גסים חזרה ולכנותו כמי שלא מתנהג כבנאדם, אלא חצי בנאדם ולהפוך זאת לאמירה נגד נכים זו פוליטיקה רעה, נמוכה והסתה לשמה", אמרו הח"כים.

חזן ציין כי "זו לא הפעם הראשונה שח"כים קוראים כלפיי קריאות שפלות וקללות במטרה לפגוע בי, וזו גם לא הפעם הראשונה בה אני משיב בחזרה 'חצי בן אדם' ".

"אולם למען הסר כל ספק אבהיר חד וחלק כי אני רואה בכל בני האדם שווים בני שווים ללא יוצא מן הכלל".

יצוין כי בעקבות הסערה קבוצה של חברי כנסת מתכוונת לפנות יחד לוועדת האתיקה בדרישה להרחיק את חזן מהמליאה ולשלול ממנו את השכר.

אורן חזן אילן גילאון כנסת נכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד