י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכה לנציב כבאות והצלה

ביהמ"ש דחה את הבקשה לסיום העיצומים

הפסד לנציב הכבאות דדי שימחי: בית הדין לעבודה דחה הלילה (שני) את בקשתו לסיים את עיצומי הכבאים

ביהמ"ש דחה את הבקשה לסיום העיצומים
יונתן זינדל, פלאש 90

שופט ביה"ד האזורי לעבודה בתל אביב, תומר סילוורה, פרסם הערב את החלטתו לפיה הוא דוחה את בקשתו של נציב כבאות והצלה דדי שימחי לסיים את עיצומי הכבאים הנמשכים מזה מספר שבועות במחאה על הפרה גסה של תנאי העסקתם, לרבות הסכם עבודה קיבוצי. 

החלטה זאת באה על רקע עדותו של שימחי בפני בית המשפט, לראשונה מזה שנה וחצי של סכסוך עבודה בנציבות בין ההנהלה לועד העובדים.

בפסיקתו ציין השופט סילוורה כי "זכות השביתה היא זכות יסוד ראשונה במעלה, אשר הוכרה כזכות במעלת מעמד על חוקי הנגזרת מחופש ההתארגנות ומהווה כלי מאזן  כוחות בפערים בין הצדדים ליחסי עבודה קיבוציים. זו הסיבה העיקרית בגינה החלנו לשמר את החלטתנו לאפשר לכבאים לנקוט בצעדים ארגוניים". 

ביה"ד דחה את טענתו של הנציב כי ביטול אימונים או "ניתוק מגע" על ידי הכבאים מסכנים חיים, וזאת לאור תמיכת ההסתדרות במאבק הכבאים וגן הצהרתם כי כל החלטה שלהם לא תיפגע מבצעית בארגון.  

ביה"ד קרא לנציב כבאות והצלה שימחי, וכן למנכ"ל ולשר לביטחון פנים להתערב בסכסוך הממושך בנציבות  בכדי לסיע לצדדים להגיע להבנות על הסכמי העבודה בנציבות.

"לא ייתכן שמערך הכבאות ינוהל באמצעות צווים ופניות חוזרות ונשנות לבית הדין לעבודה. על הצדדים להיכנס למו"מ אינטנסיבי, בין אם באמצעות מו"מ ישיר ובין באמצעות פנייה להליך גישור ולהגיע להבנות", נכתב בפסק הדין.

מערך כבאות מחאה עיצומים בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד