י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
גם השנה

'מכבי' צירפה את מספר החברים הגבוה ביותר

מאות אלפי ישראלים עברו בין קופות חולים ב-2018 ● שנה זו הינה שנת שיא של מכבי 27,939 חברים חדשים, ובכך עברה את מספר המצטרפים של שנה שעברה ● זו השנה הרביעית שמכבי מובילה בפער ענק מול הקופות האחרות במספר המצטרפים

'מכבי' צירפה את מספר החברים הגבוה ביותר
הבניין החדש של מכבי בבני ברק צילום: יח"צ

המוסד לביטוח לאומי פרסם לאחרונה את סיכום נתוני המעברים בין הקופות. מהמסמך עולה כי מכבי שירותי בריאות היא הקופה שרשמה את מספר המצטרפים נטו הגדול ביותר בשנת 2018.

מספר המצטרפים נטו (חישוב המצטרפים פחות מספר העוזבים) למכבי בשנה האחרונה עומד על 27,939. לצורך השוואה, בשנה שעברה היה מספר המצטרפים 21,823, ולפני שנתיים הצטרפו  21,004 חברים חדשים, ובשנה שלפניה הצטרפו 11,235 חברים נטו. זו השנה הרביעית ברציפות שמכבי מצרפת אליהו עשרות אלפי חברים חדשים בפער ענק מול הקופות האחרות שרושמות רק עזיבה או הצטרפות מינורית.

נתון זה משקף גם את נאמנות החברים לקופה שלהם. כאשר שיעור הנאמנות הגבוה ביותר הוא של חברי מכבי.

יצוין, כי מכבי שירותי בריאות ברחבי הארץ מתפתחת בלי הפסק, תוצאות המעברים מוכיחות על שביעות רצון רבה בקרב המגזר החרדי, במכבי מודעים כל העת לצרכים המיוחדים של המגזר החרדי ובהתאם לכך גם משקיעים משאבים רבים כגון פעילויות קידום בריאות המותאמות לצרכי האוכלוסיה ולנגישות הרצויה ע"י יצירת מרכזים אזוריים רחבי היקף. בין היתר נפתחו מרכזים רפואיים חדשים בריכוזים חרדיים ברחבי הארץ.

נתון נוסף שעולה מהדו"ח מצביע על עלייה באחוז המעברים ושינוי מגמת הקיבעון והשמרנות שהייתה עד כה בשוק המעברים בין קופות החולים. בשנת 2018 מאות אלפי מבוטחים ביצעו מעברים בין הקופות.

מכבי היא הקופה שרשמה את אחוז המעברים הגבוה ביותר, נתון שמתקשר למהלך נרחב של פיתוח תשתיות ושירותים שממשיכים להתפתח ולהתרחב.

נתון מעניין וחשוב נוסף עולה כי אחוז גבוה מהמצטרפים אל מכבי מבצעים זאת לאחר שעזבו אותה לפני מעבר או שתיים ועתה שבים ומצטרפים אליה. נתון זה מוכיח מעל הכל על שביעות רצון גבוה ביותר במכבי.

רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות: "אני שמח וגאה מאד. מכבי מובילה בשנים האחרונות מהפכה של שירות שבאה לידי ביטוי בכל דרך אפשרית, בדיגיטל, בשירות הפרונטלי, בפריסת השירותים ובאיכות הרפואה. השנה גם הובלנו הוזלה משמעותית במחירי השב"ן, הוזלה של מאות שקלים למשפחה. אנשים למדו לברר לעומק מה הכי טוב בשבילם. הצוות במכבי הוא שעושה את ההבדל עבור כל מטופל בנפרד. זו זכות גדולה לעבוד עם אנשים כאלה ולהעניק יחד שרות ללמעלה משני מליון חברים".

עוד ציין מנכ"ל מכבי מר רן סער, כי קיימת פעילות מאסיבית של מכבי בכל רחבי הארץ במהלך השנה האחרונה, במכבי משקיעים בתוכן האנושי ומיטב הרופאים המקצועיים והאיכותיים במגוון מקצועות הרפואה, כאשר החמלה והיחס לחבר, וההתאמה לקהילה אלו העקרונות שמנחים אותנו במכבי בכלל והם נר לרגלינו בכל המחוזות, חשוב לנו שכלל חברי מכבי יזכו לקבל את שירותי הרפואה הטובים ביותר שרק קופה כמו מכבי יודעת להעניק. מנכ"ל מכבי הוסיף ששיעור הנאמנות במכבי הוא הגבוה ביותר בין הקופות ואנו נמצאים כל הזמן במגמת חיזוק ושיפור, מה שמחייב אותנו להביא לחברים את שירותי הרפואה המתקדמים ביותר.

נתוני הביטוח הלאומי מסכמים את כלל המעברים בשנת 2018. הם מתייחסים למעברים שהתבצעו החל מאוקטובר 2017 ועד ספטמבר האחרון. כך שמי שנרשם למעבר בתאריכים אלה הפך להיות חבר בקופה שבחר, במהלך 2018.

מנכ"ל מכבי, רן סער: "להיות מובילים זו זכות גדולה וגם חובה ענקית. 4 שנים של הובלה מוכיחות שהציבור בישראל יודע לזהות שבמכבי ניתן לקבל את השרות הטוב ביותר."

מכבי בריאות קופת חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד