י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"קרוב לליבו"

המחווה של השר דרעי לזכרו של דוד אזולאי

שר הפנים אריה דרעי הכריז על קריאת כביש הגישה לציון הרשב"י במירון לזכרו של השר אזולאי ז"ל • "מאחר ונושא מירון ורשב"י היו קרובים לליבו של השר אזולאי ביקשתי מראש המועצה מרום הגליל לקרוא לכביש הגישה מהכניסה למושב ועד לציון 'מעלה דוד'", אמר דרעי

המחווה של השר דרעי לזכרו של דוד אזולאי

במעמד מ"מ השר לשירותי דת הרב אריה דרעי, מנכ"ל המשרד עו"ד עודד פלוס, משפחת השר דוד אזולאי, חברי כנסת ועובדי המשרד נחנך בית הכנסת 'תפילה לדוד' ע"ש השר לשירותי הרב דוד אזולאי ז"ל. בית הכנסת ישמש את עובדי המשרד ואורחיו. במהלך הטקס נחשף שהשר אזולאי הורה להעביר את תקציב שיפוץ לשכתו לשיפוץ בית הכנסת.
 
מר יעקב כהן מנחה הטקס שיתף את הנוכחים בשתי אנקדוטות המשקפות את השר ז"ל: "עם כניסתו של השר לתפקיד, הובהר לו כי לרשותו עומד תקציב לשיפוץ הלשכה. השר קרא לצורי פורת וביקש ממנו: "קח את הכסף העומד לרשות הלשכה ותשקיע אותו בשיפוץ בית הכנסת". לשר היה חשוב מאוד כיצד יראה בית אלוקים. בעייני העובדים ובעייני המבקרים. בתפיסת עולמו של השר בית הכנסת היה עיקר ולשכתו לא תפסה עניין מרכזי בחייו.
שמענו אמש באזכרה מפי בנו של השר ח"כ ינון אזולאי שהשר אהב מאוד את השיר ''אדרבה שנראה בכל אחד מעלת חברנו ולא חסרונם". עוד סיפר כהן :"בערב החג ביקש השר לעבור עם צוות לשכתו חדר חדר בכדי להעניק שי צנוע לכל עובד ועובד באופן אישי"
 
מ"מ השר לשירותי דת הרב אריה דרעי נפרד בכאב מהשר אזולאי: "שר וגדול נפל בישראל. רבי דוד היה איש של חסד, אהוב על הבריות ואוהב את הבריות. במהלך ימי השבעה כל העת אנשים באים ומספרים כיצד רבי דוד עזר להם. כיצד היה לאוזן ולפה  עבורם".

השר דרעי הכריז: "מאחר ונושא מירון ורשב"י היו קרובים לליבו של השר אזולאי ביקשתי מראש המועצה מרום הגליל לקרוא לכביש הגישה מהכניסה למושב ועד לציון 'מעלה דוד'. בישיבת מליאת המועצה הקרובה תתקבל ההמלצה שלי. כמו"כ נושא המקוואות ומבני הדת היה חשוב לשר אזולאי המקווה מקוואות ובתי כנסת ברחבי הארץ יוקדשו להנצחת זכרו".  


 
עו"ד עודד פלוס נפרד מהשר ואמר: "היכרותי עם ר' דוד הולכת 25  שנים לאחור ומאז שמרנו על קשר וליוויתי אותו מקרוב בתחנות חייו גדושות העשייה למען הציבור. אדם צנוע שלא חיפש תארים ולא דבק בו אבק גאווה. כל העשייה שלו הייתה שלא על מנת לקבל פרס, למען האדם הפשוט ולא לקידום עניינים של שועי ארץ, זאת הייתה נקודת המבט שלו בכל עניין ונושא שעסק בו לאורך השנים.

בשלוש השנים האחרונות הפכנו את ההכרות והחברות למסגרת עבודה של שר ומנכ"ל ועשיתי ככל יכולתי לצעוד בנתיב אותו סלל. די היה במבט, בחיוך, בתנועת יד כדי לכוון אותי לדרך הראויה וליישם את המדיניות שהגדיר והביאה להצעדת שירותי הדת עליהם הופקד להשגים, שספק אם יש להם אח ורע, שלוש שנים גדושות עשייה, בהן לא נרתע ליזום ולחדש, כשהמצפן שלו היה כפול ששם שמים יגדל והתקדש על ידו ושלא תמצא תקלה תחת ידיו".

בנו של השר אזולאי הרב אושרי אזולאי סיפר, עד כמה אביו אהב את עובדי המשרד ועבודת המשרד בניית מקוואות ובתי כנסת היו בנפשו.

בהסרת הלוט התכבדה הגב' פנינה אזולאי תחי' רעיית השר. עובדי המשרד  הודו למ"מ השר לשירותי דת הרב אריה דרעי על היוזמה להנצחת השר, ולמר לניסים זעפרני המשמש כגבאי בית הכנסת על העזרה הרבה בארגון אירוע ההנצחה.

דרעי אריה דרעי מושב מירון הר מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד