י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בחירות אמצע הקדנציה

תוצאות הבחירות בארה"ב יפגעו בישראל?

הנשיא טראמפ ביקש מתומכיו לצאת ולבחור בבחירות לסנאט של ארצות הברית שמתקיימות היום • כיום ישנו רוב לרפובליקנים, אולם הדמוקרטים יעשו הכל כדי להביא למהפך

תוצאות הבחירות בארה"ב יפגעו בישראל?
בחירות האמצע בארצות הברית צילום: רויטרס

הנשיא טראמפ ביקש מתומכיו לצאת ולבחור בבחירות לסנאט של ארצות הברית שמתקיימות היום ב- 6 בנובמבר 2018, בחירות בהן יעמדו לבחירה 33 מושבים בסנאט.

כיום מתוך 100 מושבים בסנאט, ישנם 51 מושבים של סנאטורים מהמפלגה הרפובליקנית, 47 מושבים של סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית ושני מושבים של סנאטורים עצמאיים.

הדמוקרטים יעשו הכל כדי להביא למהפך. בבחירות היום עומדים לבחירה 33 מושבים. 23 על ידי המפלגה הדמוקרטית, 8 על ידי המפלגה הרפובליקנית, ושניים מאוישים על ידי סנאטורים עצמאיים, המצביעים בדרך כלל כמו הסיעה הדמוקרטית.

על מנת לזכות ברוב בסנאט, יצטרכו הדמוקרטים להכניס שני סנאטורים דמוקרטים על חשבון מושבים של רפובליקנים. בנוסף, עליהם לשמור על המושבים הקיימים.

נדב אייל, ראש דסק החוץ בחדשות 10, מביא בתמצות קל וחשוב את האפשרויות, ומסביר למה אותנו הישראלים זה אמור לעניין - מאחר ואם הדמוקרטים ינצחו בסנאט ובקונגרס, הם יכולים לעכב סיוע לישראל, או להתיש את הסנאט עם ועדות שונות שיפגעו ברפורמות שרוצה להעביר הנשיא. כל דבר שהנשיא ינסה לקדם, הדמוקרטים ינסו לעצור.

באדיבות חדשות 10

והיה והמפלגה הדמוקרטית תזכה במושב אחד בלבד, יהיה שוויון. אך הרפובליקנים יהיו עם רוב, כיוון שסגן הנשיא (מייק פנס) הוא נשיא הסנאט, והוא יכול להצביע במקרים של תיקו, כך שהמפלגה הרפובליקנית תמשיך להחזיק ברוב.

הרפובליקנים צריכים לזכות ב-9 מושבים כדי להביא למצב שהם לא תלויים באף אחד.

בנוסף, יתקיימו בחירות ל- 36 מושלי מדינות, ול-435 מושבים בקונגרס - בית הנבחרים. שם הסיפור די צפוף, עד הרגע האחרון אי אפשר לדעת מי יהיה הרוב, טראמפ בחודשים האחרונים המסע במסע בחירות מטורף, כל מדינה שהוא מגיע אליה, עשרות אלפים עומדים בתור כדי להכינס לכנס של הנשיא, אנשים ממתינים שעות ארוכות כדי לעבור בדיקה ביטחונית, טראמפ בדרך כלל מגיע לאולם שמכיל 20000 מקומות, כשבחוץ מול מסכים ענקיים ממתינים עשרות אלפים נוספים.

תומכי טראמפ מרגישים נרדפים, והם יצאו להצביע בהמוניהם, מנגד תומכי המפלגה הדמוקרטית לא נלחמים למישהו ספציפי כמו נשיא, כך שאין מנהיג אחד שמוביל את הקמפיין שלהם, וכל מתמודד מוביל את הקמפיין של עצמו באופן עצמאי.

ארצות הברית בחירות אמצע דונלד טראמפ סנאט אמריקאי חברי קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד