י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"כל קול מכריע" • צפו

ראוכברגר מתנצל? "הריקוד היה ברגע של שמחה"

יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, קורא הערב ל'אגודת ישראל' להתאחד שוב יחד למען ירושלים ומרגיע את הרוחות סביב ריקודי השמחה שמסעירים את הציבור בירושלים • בכנס פעילים אמר: "אם חלילה הכף תטה לחובה, אוי לנו מעלבונה של תורה" • צפו בתיעוד

ראוכברגר מתנצל? "הריקוד היה ברגע של שמחה"
ראוכברגר בכנס הפעילים הערב צילום: בחדרי חרדים

יו"ר 'דגל התורה' בירושלים, אליעזר ראוכברגר, קורא הערב (שלישי) ל'אגודת ישראל' להתאחד שוב יחד למען ירושלים ומרגיע את הרוחות סביב ריקודי השמחה שמסעירים את הציבור בירושלים.

בכנס פעילים לקראת הסיבוב השני אמר יו"ר 'דגל התורה': הלכנו בבחירות בשבוע שעבר. אנחנו הלכנו בנפרד ו'אגודת ישראל' הלכו בנפרד. כעת פנינו לעתיד, פנינו קדימה. אני רוצה לומר לחבריי ב'אגודת ישראל', אנחנו ביחד איתם מאוחדים, חברים".

"זה שמישהו רקד טיפה או אמר איזה משהו - זה היה באותו רגע של השמחה. מה שהיה היה", אמר ראוכברגר. לדבריו, "זה לא בא מרצון להוציא עיניים למישהו, זה לא בא מרצון להראות למישהו משהו - זו הייתה התלהבות באותו רגע".

"מה שהיה היה", הוסיף יו"ר 'דגל', וקרא ל'אגודת ישראל': "בואו נלך קדימה כמו שהיה לפני כן, בשותפות ובהגינות; ונתגייס כולנו - כל הציבור החרדי בירושלים ללא יוצא מן הכלל. אחים אנחנו! אנחנו חייבים להציל את קדושת ירושלים".


בהמשך דבריו אמר ראוכברגר כי הבחירות בשבוע הבא הם מאבק על צביון ועל קדושת העיר. לדבריו: "כל ירושלים מונחת על כף המאזנים. אם חלילה זה יילך לכף חובה או שבסייעתא דשמיא לכף זכות. התחושה שלי היא כמו ימים נוראים, כמו עשרת ימי תשובה - שאנחנו תלויים ועומדים - אני מעריך שכולנו חשים את התחושה הזאת גם".

"אם חלילה ביום שלישי הבא הכף תטה לחובה: אוי לנו מעלבונה של תורה, אוי לנו מעלבונה של ירושלים. הרב אפרתי אמר את הדברים בצורה החדה ביותר".

ראוכברגר ציין כי "המשימה שלו כרגע היא להביא את כל 41,540 הקולות שהבאנו בסיבוב הראשון. ישנם ציבורים נוספים בירושלים. אני מקווה שגם הם יבואו - המטרה שלנו כאן שכל אחד ואחד מהנוכחים כאן שיביא את הקולות שהוא הביא בסיבוב הראשון. אסור לוותר אפילו על קול אחד".

על מועמד 'דגל התורה' אמר ראוכברגר: "כולם יודעים שמשה ליאון ידאג לקדושת ירושלים הרבה יותר ממה שהיה עכשיו, לדת, למסורת, לאיידישקייט, גם לאזרחים; אבל בראש ובראשונה לציביון ירושלים שהיא תישאר 'ירושלים עיר הקודש".

ראוכברגר דגל התורה אגודת ישראל ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד