י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
נמנעה תאונה קטלנית על המסלול

כמעט אסון בנתב"ג: הפקח בלם את הטייס

שני מטוסים כמעט התנגשו אמש בנתב"ג מעל שמי נתב"ג, כאשר אחד מהם מסיבה שאינה ברורה, החל לרוץ על המסלול לקראת המראה מבלי שקיבל אישור ממגדל הפיקוח, בעוד מטוס אחר התקרב לנחיתה באישור | סיפור מטורף

כמעט אסון בנתב"ג: הפקח בלם את הטייס
מטוס של חברת איזיג'ט ממריא צילום: pixabay

כמעט אסון על המסלול בנתב"ג. מטוס של חברת איזיג'ט פתח בנסיעה מהירה על מסלול 26, לקראת המראה, מבלי שקיבל אישור לכך ממגדל הפיקוח, זאת בעוד מטוס אחר הגיע לנחיתה במסלול 12, ערנותו של פקח המגדל מנעה אסון. הוא הורה לטייס איזיג'ט לעצור מיד, כך מדווח איתי בלומנטל ב-ynet.

על פי דיווחו, המקרה אירע אמש סמוך לשעה 19:30. מטוס מסוג איירבוס A320 של איזיג'ט, שהחל בתהליך ההמראה לעבר ניס שבצרפת, נקרא על ידי אחד מפקחי מגדל הפיקוח לעצור מיידית, לאחר שזיהה מטוס מנהלים מסוג בומברדייה צ'לנג'ר 350, שנוחת במסלול 12 המצטלב עם מסלול 26, ממנו ניסה טייס איזיג'ט להמריא, מבלי שקיבל אישור לכך.

נזכיר, בי"ב ניסן תשע"ח, מטוס בואינג 737 של חברת 'גרמניה איירליינס', שנסע על המסלול לקראת המראה לברלין התנגש בזנבו של מטוס חברת 'אל על' הישראלית, שהיה אמור גם הוא להמריא לרומא שבאיטליה.

התקרית אירעה בעודם על הקרקע, אולם לא היו נפגעים והנוסעים הורדו מהמטוסים בחזרה לטרמינל.

על פי התחקיר, המטוס הגרמני היה במהלך נסיעה לאחור בזמן שפגע בזנב המטוס הישראלי של אל על. מי שככל הנראה היה האחראי למחדל, הוא נהג רכב הגרר שהסיע את המטוס של 'גרמניה איירליינס' מהטרמינל לעבר המסלול.

עופר לפלר דובר רש"ת, לאחר התנגשות המטוסים. צילום: רשות שדות התעופה

נס נתב"ג התנגשות מטוסים שדה תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד