י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשוב לקרוא ולהפנים

טיפים לרכישה בטוחה באינטרנט בחגי השופינג

לקראת חודש הקניות האינטרנטיות, חידוד ההוראות, איך להינצל מעבריינים ונוכלים איך תרכשו בבטחה וללא שום סיכון - את המוצר שקורץ לכם מהמסך | אל תפספסו את המידע החשוב

טיפים לרכישה בטוחה באינטרנט בחגי השופינג
חבילות דואר צילום: רויטרס

שופינג IL, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידי וסייבר מאנדי הן סיבה מצוינת לרכוש, והרבה. לכל הטוב הזה לצערנו יש גם צדדים פחות טובים. חגי השופינג הם הזדמנות מצוינת לעבריינים לנצל את הקונים הלהוטים. אבל אל דאגה יש מה לעשות כדי להימנע מזה. נא לגזור, לשמור ולקנות.

חברת אבטחת המידע ESET ריכזה טיפים שחשוב ליישם בחודש הקניות המטורף הזה על מנת להימנע מהונאות ולהגן על הזהות האינטרנטית שלכם.

מערכת הפעלה מעודכנת: ודאו שמערכת ההפעלה שלכם מעודכנת וכוללת את תיקוני האבטחה האחרונים. כך תוכלו לוודא שאם ישנן פרצות אבטחה שהתגלו לאחרונה נסגרו במחשבים שלכם.

כרטיס אשראי או PayPal: שלמו בכרטיס אשראי או ב-PayPal - חברות כרטיסי האשראי מאפשרות לרוכשים הגנה אם משהו השתבש במהלך הקנייה. העברות בנקאיות לרוב לא מוחזרות, היו חשדנים אם אתר האינטרנט מבקש מכם לבצע העברה בנקאית במקום לשלם בכרטיס אשראי.

עדכונים והתראות מחברת האשראי: הגדירו התראות באמצעות חברת האשראי שלכם - הם ישלחו לכם SMS או דוא"ל על כל רכישה שמתבצעת בכרטיס האשראי. הגדירו את ההתראות החל מסכום נמוך עבור כל רכישה. כמו כן, הגדירו התראות עבור סך רכישות מעל סכום מסוים כדי להגן על רכישות מרובות של סכומים נמוכים. ניתן גם להגדיר התראות רק על רכישות מחו"ל.

אבטחו את המחשב: ודאו שתוכנת אנטי-וירוס אמינה פועלת במחשב שלך ושהדפדפן שלך כולל פלאגין לחסימת מודעות.

בדקו את רשת ה-WiFi: ודאו שרשת ה-WiFi שהמחשב שברשותכם מחובר אליה מאובטחת ואתם יודעים למי יש גישה לרשת הביתית שלכם. אם אתם משתמשים בחיבור WiFi ציבורי, ודאו שהרשת מאובטחת גם היא ודורשת סיסמה להצטרפות. אם זו רשת WiFi ציבורית שאינה דורשת סיסמה אל תבצעו רכישות דרכה. רכישה דרך רשתות ציבוריות לא מאובטחות מאפשרת מעקב אחר התנועה שמגיעה מהמכשיר ובכך להשתמש בפרטי התשלום שלכם.

סיסמאות בטוחות: כל הסיסמאות שאתם משתמשים בהן צריכות להיות מורכבות, כאלו שקשה לנחש או אפילו טוב יותר, קשה לנחש, אבל קל לזכור. חשוב גם שלא "למחזר" סיסמאות עבור מספר אתרים ושירותים.

תברחו מקישורים חשודים: אל תלחצו על קישורים לא מוכרים לאתרים שמפרסמים מבצעים, קופונים וכדומה. זה יכול להגיע אליכם במייל, ברשתות החברתיות ואפילו במודעות בגוגל.

אימות דו-שלבי: השתמשו באימות דו-שלבי, אם הוא מוצע באתר בו אתם רוכשים.

במידה ואתם רוכשים דרך הסמארטפון או הטאבלט

הורידו אפליקציות רק מחנויות אפליקציות רשמיות כמו Google Play או Apple App Store.

היזהרו מאפליקציות המבקשות הרשאות חשודות, כגון גישה לאנשי קשר, הודעות טקסט, הרשאות ניהול, סיסמאות או פרטי כרטיס אשראי.

בדקו את הפרטים של האפליקציה לפני ההורדה. שימו לב למפתחים ולאיות של שמות המותג.

התקינו על המכשיר שלכם תוכנת אבטחה אמינה, היא תתריע לכם על אפליקציות ואתרים נגועים.

אל תשכחו לסמוך על ההיגיון שלכם: בדיוק כמו בכל תקופה אחרת של השנה, עסקאות שנראות לכם משתלמות מידי, כנראה שהן לא באמת כאלה או כמו שאנחנו תמיד אומרים "אם זה נראה טוב-מדיי-מכדי-להיות-נכון זה כנראה באמת טוב-מדיי-מכדי-להיות-נכון".

שמרו על מידע האישי והפיננסי שלכם. לעולם אל תספק שום פרט עד שתעשו את שיעורי הבית שנתנו לכם כאן. אם תיישמו את הטיפים הבאים במהלך תקופת הקניות הקרובה, אתם בהחלט יכולים לצמצם משמעותית את סיכוני האבטחה בעונת החגים הקרובה.

קניות און ליין קניות ברשת בלאק פריידי יום הרווקים הסיני קנייה מקוונת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד