י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בת המנהיג שעזבה, לא מוותרת

הרבנית טלר שמחפשת את 3 ילדיה: "מישהו משחד את השוטרים"

בתו של מייסד 'לב טהור', מנסה בכל דרך לאתר את שלושת ילדיה שנותרו יחד עם אביהם בכת, לאחר שהצליחה לנטוש עם שלושה אחרים. היא הגיעה כבר פעמיים במפתיע, אך לא מצאה אותם | עסקנים המסייעים לה טוענים כי אנשי הכת מקבלים מידע מוקדם על בואה ומסתירים אותם

הרבנית טלר שמחפשת את 3 ילדיה: "מישהו משחד את השוטרים"
ילדים בקהילת לב טהור צילום: באדיבות המצלם

הרבנית שרה טלר, אחותו של נחמן הלברנץ ובתו של מייסד קהילת 'לב טהור' שלמה הלברנץ המנוח, עזבה את הכת עם חלק מילדיה ומנסה בשבועות האחרונים, תוך מאבק עיקש, להשיב את שאר ילדיה שנותרו בכת, הממוקמת כיום במרחק נסיעה של 4 שעות מהעיר גואטמלה סיטי, שם הם מוחזקים בחזקת אביהם שנותר בכת, בעוד הרבנית התגרשה ממנו לפני תקופה ועזבה אותה.

כפי שכבר דווח ב'בחדרי חרדים', לאחר שהצליחה לחלץ שלושה מילדיה, היא מנסה לחלץ עוד שלושה ילדים, אך בינתיים ללא הצלחה. עסקנים המסייעים לה, סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי "הרבנית טלר נסעה לשם פעמיים עם עורכי דין, שוטרים, אנשי חוק מבית המשפט, אך ככל הנראה מישהו מדווח לאנשי הכת שהשוטרים בדרך, והם מסתירים את הילדים. בפעמיים שהרבנית נכנסה לתוך מתחם המגורים, היא לא מצאה את הילדים, הם פשוט נעלמו".

הרבנית שרה טלר בפתח המתחם של 'לב טהור'

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר, שוטרים הגיעו למתחם בו מתגוררים חברי כת 'לב טהור', ערכו חיפושים נרחבים אחר הילדים של הרבנית טלר, אך לא מצאו דבר.

אחד העסקנים הוסיף, "אנחנו מערבים את מי שאנחנו יכולים, את שלטונות ארה"ב וקנדה וגם את הרשויות בישראל, יש שם משפחות וילדים משלושת המדינות, אנחנו מבקשים מכל מי שיכול להפעיל לחץ על הרשויות אצלו במדינה שיעשה זאת".

רפי קניג, מי שהיה חלק מכת 'לב טהור', סיפר על מסכת התעללויות קשות ביותר שנעשו על ידי אחד מראשי הכת, מאיר רוזנר - שיחד עם בנו של הלברנץ המנוח, מנהלים את הכת באכזריות קשה.

בהקלטה שפורסמה ב'בחדרי חרדים', נשמע קניג מספר על כך שהוא הוכה קשות על ידי רוזנר - לאחר שנתפס שותה מבקבוק מים ישירות ולא מתוך כוס.

ילדים קטנים בכת

רוזנר כינה אותו, "פושטק" ו"שייגעץ", אמר לו שהוא עזב את הדת בגלל זה והוכה 28 מלקות קשות, לאחר מכן נאלץ לטבול במקווה בזמנים מסוימים, מאחר והתבייש מחברי הכת שייראו את המכות והצלקות על גופו.

מעדות של שני בחורים נוספים, שעזבו את הכת ולומדים כיום בישיבת טאהש בקנדה, עולה כי אם אחד הבחורים היה עובר על חוקי הכת - היו נתלים מודעות ברחבי המגורים על "הלקאה פומבית" שתיערך. עונש המזכיר את עונשים שהעניקו אנשי האינקוויזיציה בספרד, כשהודיעו על העלאה למוקד - יהודי שנתפס בסתר.

ואכן, בזמן ההלקאה הפומבית כל הכת הייתה ניצבת וצופה במכות האיומות שחוטף אותו תלמיד "סורר". את הדברים הללו סיפרו הבחורים לעסקן הקנדי יעקב קליין. הם עצמם נזרקו מהכת, לאחר שאחד מהם נתפס שומע מוזיקה ואילו השני נזרק בשל כך שלא הסכים להתחתן בגיל מאד צעיר.

"הילדים שם עברו עינויים של היטלר, הם כמו זומבים", מספר ל'בחדרי חרדים' עסקן נוסף. "יש יותר מחמישים ניצולים מהכת, ורק חמישה התלוננו בפני הרשויות בקנדה ואנחנו מנסים לשכנע עוד ניצולים לספר לרשויות".

"אנחנו לא מתלוננים במשטרה על המעשים של מנהיגי הכת כי השוטרים בקנדה לא מאמינים לנו, הם אומרים שהסיפורים שלנו נשמעים להם הזויים. אז אנחנו שולחים את הניצולים לשגרירות קנדה ולשגרירות ישראל כדי שיספרו מה הולך בתוך הכת והם עוזרים לאלו שהצליחו לצאת משם".

כזכור, לפני כשנה וחצי - ביום שישי י"ג תמוז תשע"ז - נפטר במפתיע ובאופן טראגי שלמה ארז הלברנץ ז"ל, מנהיג קהילת 'לב טהור' הקיצונית והוא בן 54 בפטירתו.

היה זה עת ירד הלברנץ לטבול בנהר סואן במקסיקו לכבוד שבת, הוא נסחף וטבע למוות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה.

הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג קנה בחייו.

מאז עברה ההנהגה לידיו של הבן נחמן הלברנץ, לצד מאיר רוזנר ויעקב יואל וינגרטן, שמנהיגים קו קיצוני ותקיף עוד יותר מהמייסד המנוח.

תמונות נדירות מהחיים בכת הקיצונית, שתועדו בימים האחרונים

קהילת לב טהור שלמה הלברנץ שרה טלר גואטמלה נחמן הלברנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד