י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

"מעולם לא היתה שאלה משפטית בנוגע לריבונות בירושלים"

רן ישי, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, שמוביל את המאבק לקיום ריבונות ישראל בכל חלקי ירושלים, נאם השבוע בפני חברי הפרלמנט האירופי ואמר, "מעולם לא היתה שאלה משפטית אמיתית בנוגע לריבונות בירושלים"

"מעולם לא היתה שאלה משפטית בנוגע לריבונות בירושלים"
רן ישי נואם בפני הפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

רן ישי, מנכ"ל משרד ירושלים ומורשת, שמוביל את המאבק לקיום ריבונות ישראל בכל חלקי ירושלים, נאם השבוע בפני חברי הפרלמנט האירופי ואמר, "מעולם לא היתה שאלה משפטית אמיתית בנוגע לריבונות בירושלים, מעולם לא היה ואקום ריבונות בירושלים, הזכות לריבונות עברה מהטורקים ישירות לחבר הלאומים לאחר מלחמת העולם הראשונה ומשם ישירות למדינת ישראל, עם תום המנדט הבריטי, כך לפי החוק הבינלאומי עצמו".

"הטענה התוקפת את ישראל, מסתמכת על החלטת החלוקה 181 שבנוסף להיותה נוגדת את החוק הבינלאומי עצמו - בכך שהיא משנה את גבולות הארץ ממה שנקבע בכתב המנדט - אין לה תוקף כלל מאחר שהערבים דחו אותה, ובלי הסכמת כל הצדדים להחלטות או"ם מסוג זה, אין להן כל תוקף. כך שלאחר מלחמת העצמאות, ישראל היתה הריבון החוקי בירושלים ואילו ירדן היתה פולש תוקפן המחזיק בשטח כבוש באופן לא חוקי, על פי הדין הבינלאומי".

"מלחמת ששת הימים רק שיפרה את המצב, בכך שהחזירה לישראל שטח שהיה נתון לה על פי כל דין, והחלטה 242 לא שינתה את המצב הזה כלל, והותירה בידי ישראל את הזכות המלאה לשלוט בירושלים כריבון חוקי וכמי שעשה שימוש בזכות ההגנה העצמית על פי אמנת האו"ם, נגד תוקפן שגם היה כובש לא חוקי בשטח. מנסחיה של החלטה 242, ביניהם שגרירי בריטניה וארצות הברית באו"ם, אמרו במפורש שמשמעות ההחלטה אינה חזרת ישראל לקווים של ערב המלחמה".

"בכל הנוגע לריבונות ולזכות חוקית על השטח, לפלסטינים אין כל מעמד וגם לא היה, כיוון שהחלטה 181 היתה משוללת תוקף וסמכות. המחלוקת הייתה אך ורק בין ישראל לבריטניה ולאחר מכן בין ישראל לירדן - ועל פי הדין הבינלאומי, באופן ברור ולא נתון לפרשנות, הזכות לריבונות מלאה בירושלים היא של ישראל לבדה".

ירדן פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד