י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אחרי אישור ה'מועצת' • פרסום ראשון

תפנית במירוץ: החסידים יתמכו בליאון - ללא חתימת האדמו"רים

לקראת חתימה סופית על הכרזת תמיכה במועמדותו לראשות העיר ירושלים, המועמד החרדי שהפסיד יוסי דייטש נועד עם איש המשא ומתן של משה ליאון בכדי לסכם על חלוקת התפקידים וההסכמים קואליציוניים • במקביל, ועדת השמונה של 'אגודת ישראל' מתכנסת להכרעה סופית 

תפנית במירוץ: החסידים יתמכו בליאון - ללא חתימת האדמו"רים
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

פרסום ראשון: לאחר הדיונים, מועצת גדולי התורה החסידית העבירה הוראה לחברי הכנסת של 'אגודת ישראל' כי יש להתקדם במשא ומתן עם המועמד לראשות עיריית ירושלים משה ליאון.

בישיבת ועדת השמונה התקבלה החלטת האדמו"רים באמצעות מזכיר מועצת גדולי התורה, כי יש להתקדם במו"מ עם ליאון אותו יבצע המועמד החרדי שהפסיד במירוץ, יוסי דייטש.

דייטש עדכן את חברי הפורום כי הוא נועד היום לפגישה נוספת עם משה ליאון ובשעות הקרובות השניים צפויים להיוועד פעם נוספת ולחתום על הסכם.

כזכור, חברי סיעת 'אגודת ישראל' נודעו היום (רביעי) עם איש המו"מ של המועמד לראשות העיר ירושלים, לקראת חתימה סופית על הסכם קואליציוני והכרזה על תמיכה במשה ליאון.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי חברי מועצת העיר ירושלים יוסי דייטש, יוחנן וייצמן ומיכל הלברשטאם נועדו לפגישה ממושכת עם אבי אבוחצירה, הממונה על המו"מ מטעם משה ליאון.

הפגישה נועדה בכדי לבדוק את דעתו של ליאון בנושאי דת ויהדות בעיר ירושלים, בהם חילולי שבת ושאר נושאים הקשורים בדרך זו או אחרת לציבור החרדי בעיר, בתוכם גם תקציבים בעירייה.

גורם שנכח בפגישה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי הרושם בסוף הפגישה הוא בינוני, כאשר כמה מהנושאים עדיין נותרו פתוחים.

ההערכה היא כי 'אגודת ישראל' בדרך לחתימה עם משה ליאון, כאשר ההכרעה הסופית תינתן בשעות הקרובות, עם סיום כינוס ועדת השמונה שמתכנסת בשעה זו בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בין התפקידים האפשריים ש'אגודת ישראל' צפויה לזכות בהם ככל הנראה, ניתן למנות: סגן ראש עיר בשכר ויו"ר וועדת תכנון ובנייה עבור יוסי דייטש, תיק ניהולי (ככל הנראה הקצאות) עבור יוחנן וייצמן (נציג גור) וכן מחזיק תיק תרבות תורנית.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי משה ליאון יזכה לקבל את תמיכת מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' לקראת הסיבוב השני, אך ללא חתימות האדמו"רים על מכתב בעניין.

דייטש ליאון משה ליאון ירושלים עיריית ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד