י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קרב לוהט בצפת

ש"ס ל'דגל': משכנעים ספרדים נגד חכם שלום

סוער בקרב החרדי לקראת הסיבוב השני בצפת: בש"ס תוקפים בחריפות את 'דגל התורה' בעיר ומאשימים אותם בקריאה למרוד בנשיא מועצת החכמים הגר"ש כהן

ש"ס ל'דגל': משכנעים ספרדים נגד חכם שלום

סגן ראש עיריית צפת נהוראי לחיאני מש"ס, שיגר הבוקר (רביעי) מכתב ליו"ר 'דגל התורה' בצפת, בו הוא מאשים את המפלגה הליטאית בעיר בחציית כל הקווים האדומים, בתמיכה במועמד החילוני שוקי אוחנה.

לחיאני מאשים את 'דגל התורה' בפעילות שכנוע אברכים ספרדים, שאמונים על הוראתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, עבור המועמד החילוני בעיר.

במכתב, פונה לחיאני ומבקש מ'דגל התורה' להצטרף לגוש החרדי וגולל את השתלשלות האירועים שהובילה לקרע בציבור החרדי בעיר המקובלים.

"לצערנו הרב, בשל פיצול חרדי בסיבוב הראשון, נגרם שגלבך לא גרף את 40% הנדרשים ואנחנו ממשיכים לסיבוב שני מול מר שוקי אוחנה, שנתמך על ידכם. מיד לאחר היוודע התוצאות, ישבנו ביננו חברי ש"ס, חב"ד ואגודת ישראל, והחלטנו מתוך אחריות לעיר ותושביה להסיר את מועמדותו של גלבך ולהצטרף לאוחנה".

"נפגשנו לישיבות משא ומתן, סיכמנו וליבנו את דרישותינו, לטובת העיר צפת ותושביה, ונראה היה כי אנחנו במסלול הנכון להחזיר את השלום והאחדות לעיר".

"אלא שפזיזות יתרה והיכנעות לקומץ פעילים במחנהו של אוחנה פעלו בכל כוחם ומרצם לטרפד את ההסכמים שנחתמו איתנו, במטרה למנוע ''מהחרדים'', כלשונם, ''להצטרף להנהגת העיר'', וזאת למרות היותנו רוב ברור ומכריע, 5200 קולות".

"לצערנו הרב לא זאת שלא חברתם לגוש החרדי בסיבוב הראשון , אתם ממשיכים  את תמיכתכם בשוקי אוחנה גם בסיבוב השני כשיש מועמד חרדי אחד! ובו בזמן לתת לו לגיטימציה להחלטתו להיכנע לקומץ פעילים וחברי סיעת הליכוד ועוד חברים מתוך המחנה החרדי לבטל את ההסכם עם הגוש החרדי, ולשלוח אותו לאופוזיציה".

בהחלטתכם  הפקרתם למעשה את הרוב החרדי, צרכיו, מוסדותיו ועולם התורה התלוי בו", כותב לחיאני.

לדבריו, הגוש החרדי ונחמן גלבך הוכיחו כי לא אגו הוא עניינם ועל כן אף הסכימו לוותר על ראשות העיר לטובת אוחנה.

"אולם, לא די בכך ובימים האחרונים התנהלותכם הפכה לשבירת כללי היסוד של הציבור החרדי 'ועשית ככל אשר יורוך' כאשר פעילי ת' הולכים לשכנע בוחרים האמונים על מצוותו של נשיא מועצת החכמים מרן הגאון רבי שלום כהן אשר הורה לתמוך בגלבך".

לסיכום כותב לחיאני, "איננו חפצים במחלוקת ובבחירות, אולם כשהמצב שיש מועמד שמעוניין להדיר את רוב הציבור החרדי, לא נותרה לנו ברירה אלא להתמודד ולקוות לישועת השם. לכל אורך הדרך הדגיש גלבך שוב ושוב כי לא תקופח קהילה או מפלגה אחת וכולם, מי שהצביע לו ומי שלא, יהיו שותפים להנהגת העיר".

"אנחנו קוראים לך, בוא תצטרף אלינו ותוביל את האחדות החרדית, בלי משחקי הפרד ומשול", פנה לחיאני במכתבו. "כולם יקבלו בשווה ובשקיפות, מתוך יושרה ואמון בין הנציגים".

את מכתבו סיים, "בידך לשנות את המציאות הצפתית, להפוך אותה לטובה והוגנת יותר, אל תעמוד מנגד. עתיד הציבור החרדי מונח על כתפיכם".

ש"ס צפת חרדים צפת עירית צפת דגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד