י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"העיר שבה תוכננו הפוגרומים"

ברלין: סטודנטים ציינו 80 שנה לליל הבדולח

סטודנטים יהודים בברלין ציינו את יום השנה ה-80 לליל הבדולח, לילה שבו הנאצים הטילו טרור על יהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה • הרב טייכטל: "אין תשובה טובה יותר מאשר לזכור את ליל הבדולח דווקא בעיר הזאת"

ברלין: סטודנטים ציינו 80 שנה לליל הבדולח
הרב טייכטל צילום: הקהילה היהודית בברלין

סטודנטים יהודים בברלין ציינו את יום השנה ה-80 לליל הבדולח, לילה שבו הנאצים הטילו טרור על יהודים ברחבי גרמניה ואוסטריה.

כ-30 תלמידים מבית הספר היהודי בברלין הדליקו נרות והתפללו בבית הספר שלהם, הרב יהודה טייכטל קרא להם להתגבר במשותף על עברה של גרמניה על ידי בניית עתיד בטוח ליהודים במדינה.

"זו העיר שבה תוכננו הפוגרומים והוצאו יהודים להורג", אמר הרב טייכטל, רב הקהילה היהודית בעיר הבירה הגרמנית.

"אין תשובה טובה יותר מאשר לזכור את ליל הבדולח דווקא בעיר הזאת, תלמידי בית הספר היהודי מברלין צריכים להתפלל ולהדליק נרות, כדי להראות שהתשובה לחושך ולרוע של העבר, זה חינוך להווה ולעתיד".

לפני שמונים שנה, ב-9 בנובמבר 1938, הרגו הנאצים כמאה יהודים, ושרפו מאות בתי כנסת, השחיתו ובזזו 7,500 עסקים יהודיים, ועצרו 30,000 גברים יהודים, שרבים מהם נלקחו למחנות השמדה.

היום התאספו הסטודנטים מול בניין בית הספר שלהם. הם התפללו בעברית ובגרמנית והדליקו שישה נרות לבנים גדולים להנצחת בתי הכנסת שנשרפו, וכן את 6 מיליון היהודים שנספו בשואה.

הרב טייכטל גינה את הירי בבית הכנסת בפיטסבורג בו נרצחו 11 יהודים על ידי נאצי בהתקפה הקטלנית ביותר על יהודים בהיסטוריה של ארה"ב.

"זה הלם נורא לקהילה היהודית בעולם. וזה מראה שוב כי הראש המכוער של האנטישמיות יכול להראות את עצמו בכל מקום בעולם ואנחנו צריכים להילחם בו באופן פעיל ", אמר.

ברלין הרב טייכטל ליל הבדולח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד