י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חוזר בתשובה?

לעיני חסידיו: רון קובי ביקש סליחה מהרבי

חשיפה: ראש עיריית טבריה, רון קובי, שהסית נגד החרדים והפגין נגד הרבי מקרלין - ביקש את סליחתו בחתונת בנו • החתונה התקיימה הערב בתל אביב, כאשר אל מול אלפי החסידים המשתאים ניגש קובי לאדמו"ר ובכך שם קץ ליריבות המרה שהפגין כנגד החסידות • 'בחדרי' עם הפרטים 

לעיני חסידיו: רון קובי ביקש סליחה מהרבי
רון קובי הערב בחתונת קרלין צילום: באדיבות המצלם

חשיפה: ראש עיריית טבריה הנבחר, רון קובי, שעלה לכותרות בשבוע האחרון - לאחר שהתבטא והסית כנגד החרדים, תקף מילולית את כתבת 'כאן' ואף עזב דיון בכנסת בעניינו - ביקש הערב את סליחתו של האדמו"ר מקרלין סטולין. כך נודע ל'בחדרי חרדים'. 

המקרה התחיל לפני כשנה, בחודש כסלו אשתקד. אלפי חסידי קרלין שהו בטבריה לרגל הילולת האדמו"ר רבי יוחנן פרלוב מקרלין סטולין זיע"א. התפילות והטישים נערכו באוהל ענק בסמוך למדרחוב, לצד חמישה בתי מלון שנשכרו לטובת אלפי החסידים. 

החסידים זכו לקבלת פנים קשה במיוחד, כאשר עשרות פעילים אנטי חרדיים, בראשם רון קובי, תקפו אותם בהתבטאויות קשות במיוחד ובמופע אימים של שנאה ותיעוב.

רון קובי העביר אז שידור חי בחשבון הפייסבוק שלו במשך שעות מההפגנה מול החסידות, והרוויח הון פוליטי על רגש השנאה בליבוי האש כנגד הציבור החרדי, שלדבריהם גרמו להתחרדות העיר.

הערב, כך נראה, הגיע האירוע לסיומו לאחר שהוא הוזמן לחתונה בעקבות בקשה אישית של הרבי. רון קובי הגיע לחתונת בנו של הרבי שנערכת בגני התערוכה בתל אביב, שם כאמור ביקש את סליחתו האישית.

ל'בחדרי' נודע כי קובי התקבל בשמחה על ידי החסידים שהאירו לו פנים. כידוע לחסידות קרלין יש מעל 150 משפחות בעיר; וכזכור, "קולנוע חן" בשיכון ד' בטבריה, המבנה ששימש עשרות בשנים את הציבור הטברייני כבית קולנוע - נמכר לפני שנה לחסידות, שבכוונתה להקים שם בית מדרש. 

מדובר בחתונה לבן האדמו"ר מקרלין, עם הכלה נכדת גאב"ד ליעזש - בת לבנו הרה''צ ר' יעקב יצחק אלעזר מייזליש, רב ביהמ''ד 'עבודת הלב' בירושלים, וחתן הגאון רבי שלמה גשטטנר - חתן האדמו''ר מטשאקאווא. בשמחה השתתפו אלפי חסידים. 

יוזכר כי רק לאחרונה, בראיון לרינו צרור בגלי צה"ל, אמר קובי: "בכל נקודה שאוכל לעצור את הבנייה לחרדים אעשה את זה. טבריה לא יכולה לעבור את רף ה-30% חרדים. אני רוצה את טבריה כפי שהיא עכשיו - 22% חרדים".

"אני לא חס וחלילה הולך נגד החרדים, שלא יהיה למישהו טענה. זה היה קמפיין נגטיבי נגדי מהרחוב החרדי שאני נגד החרדים. אבל הקמפיין היה נגד ההתחרדות של טבריה מבחוץ ונגד השחיתות. נהפוך את טבריה לעיר מזמינה, עיר תיירות מובילה בכל הארץ. עיר שתזמין ותהיה אבן שואבת לכל האנשים שיבואו ליהנות ממנה. נקייה עם המון אטרקציות, בתי קפה פתוחים בשבת". 

 

 

קרלין סטולין רון קובי טבריה בקשת סליחה הסתה גני התערוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד