י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מאמר חריף ב'המודיע'

'אגודה': שינויים בחוק הגיוס - "סכנה עצומה"

לקראת אישור חוק הגיוס, מתפרסם מאמר חריף בבטאון 'אגודת ישראל', החתום בידי "אחד הרבנים", בו הוא תוקף בחריפות את החוק המוצע תחת הכותרת "הבנת המשמעות האמיתית של חוק הגיוס החדש" | בהמודיע נכתב: "קבלת החוק החדש פירושה כניעה לעמדת הבג"ץ"

'אגודה': שינויים בחוק הגיוס - "סכנה עצומה"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

למרות השינויים והפגישות אותן הציגו חברי הכנסת החרדיים "כשיחות שהתנהלו ברוח טובה", וחרף פגישות הנציגים החרדים עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, נראה כי בכוונת 'אגודת ישראל' להוביל את ממשלת ישראל לבחירות מוקדמות.

במאמר מערכת שפורסם היום (שישי) בביטאון אגודת ישראל 'המודיע', מפרט העיתון את הסכנות הקיימות בחוק הגיוס ומדוע התיקונים המוצעים על ידי יו"ר הקואלציה דוד אמסלם, אינם מקובלים ועלולים לסכן רבבות מאחינו בני ישראל.

תחת הכותרת "הבנת המשמעות האמיתית של חוק הגיוס החדש", מפרט המודיע את הסכנות לציבור החרדי בחוק המוצע. כך למשל: "החוק החדש מעגן בחקיקה עצמה יעדי גיוס מספרים לאוכלוסיה החרדית, ואף קובע מנגנון פגיעה, ובכך מבהיר מה יהא הדין באם לא תהיה עמידה ביעדים".

עוד נכתב בפירוט, כי "יעדי הגיוס שנקבעו בחוק צריכים להביא בכך שבעוד 20 שנה יעמוד אחוז גיוס החרדים לפי הערכות הצבא ב60% ממחזור הגיוס. החוק מייצר הסדר קבע, בקבעו יעדים לעשרים שנה הבאות, שאז אמורים אחוזי הגיוס מבין בני הציבור החרדי לעמוד על 60% מכל מחזור".

"קבלת החוק החדש פירושה כניעה לעמדת הבג"ץ הסבור כי יש להגיע לשוויון בנטל הגיוס גם במחיר שתורתם אומונתם הישובים ולומדים" שהכותב מזכיר כי, "מועצת גדולי התורה בישיבתה האחרונה הבהירה שכם במחיר של מסירות נפש נעמוד על כך שיושבי בית המדרש יוכלו להגות בתורה כל זמן שנפשם חשקה בכך".

המודיע מוסיף ומבהיר כי, "בהעדר עמידה ביעדים במשך שלוש שנות גיוס רצופות, ייפקע החוק הנותן סמכות לשר הביטחון לדחות את שירותם הצבאי של בני הישיבות, ובמקרה זה החוק מחייב את כל בני הישיבה להתגייס לצבא - קבלת החוק החדש מהווה ויתור על דרישת היהדות החרדית שכל בן ישיבה הישוב ולומד זכאי לדחיית גיוסו".

העיתון חושף לראשונה את פרטי ההצעה שהציג בפני הסיעות החרדיות יו"ר הקואליציה, לפיה חוק הגיוס לא יופקע באם לא יעמדו ביעדים, אלא יחזור לחקיקה מחודשת בכנסת. אך מעל דפי העיתון מבהירים, כי 'אגודת ישראל' מתנגדת לכך, שכן "תיקון זה זה אינו משנה כלל את מהותו של החוק. אין שום דרך לעמוד במתווה זה מבלי לגייס בני ישיבות היושבים ועוסקים בתורה, ומבלי שהדבר יביא לשינוי כל מהותו ורוחו של הציבור החרדי".

חוק הגיוס תיקון חוק הגיוס חוק הגיוס המתוקן חוק הגיוס החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד