י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זמן לחשבון נפש נוקב

הסתה בחסות התקשורת והשמאל הקיצוני

התקשורת וארגוני שמאל קיצוניים - הם שנטעו את שורשי ההסתה שאת פירותיה הבאושים חזה עם ישראל הבוקר • זמן לחשבון נפש אמיתי ונוקב. לפני שהקרע יהפוך לבלתי נמנע • טור דעה

הסתה בחסות התקשורת והשמאל הקיצוני
זמן לחשבון נפש. ראש 'דבר אחר' בשער בית הכנסת צילום: באדיבות המצלם

הבוקר נחרדו מתפללי בית הכנסת הספרדי ״סוכת שאול״ ברמת השרון לגלות ראש של ׳דבר אחר׳ תלוי בשער הכניסה לבית הכנסת.

יחד עם המתפללים נחרד כל מי שלב יהודי עוד פועם בלבו. תקרית אנטישמית נוראית שלמרבה הצער בוצעה ככל הנראה ע״י יהודים בארץ ישראל.

השאלה המתבקשת: כיצד הידרדרנו לשפל הזה של זלזול מחפיר ומביש בקודשי ישראל בצורה כל כך בוטה? תקרית שמזכירה ימים אפלים וחשוכים מאוד בדברי הימים של עם ישראל.

אפשר להסביר שזה בגלל מערכת הבחירות העכורה והרוויה בשנאה שעברה עלינו - וגם על העיר רמת השרון - שהביאה את הפילוג בין המחנות לשיאים שלא הכרנו.

שזה בגלל מועמדים שונים לראשות הרשויות - מטבריה ועד חולון - שנסחפו עם המסרים האנטישמיים, ושום הסתה כנגד הציבור הדתי והחרדי לא עצרה אותם בדרך אל הקלפי.

אבל תהיה זו הנחה גדולה למסיתים ולמהדהדי ההסתה אם נפטור את התקרית המזעזעת הזאת בטיעון הזה בלבד. האמת הרבה יותר כואבת.

אלו הם רק הפירות והענפים שגדלו מהשורשים שננטעו מוקדם יותר בקמפיין ה״הדתה״ האנטישמי בו לקחו חלק ארגונים שונים, בשיתוף פעולה מלא של התקשורת.

לא עת לחשות. זה הזמן לחשבון נפש אמתי. חשבון נפש לפורומים שונים למיניהם, שהסיתו באובססיביות נגד כל מה שריח יהדות נוטף ממנו וניהלו - ועדיין מנהלים - קמפיין משומן ומתוזמר כנגד מסורת ישראל סבא.

חשבון נפש לתקשורת שמהדהדת את המסרים המסיתים; שלוקחת חלק בהסתה ונזעקת מאמירת פסוקי ״שמע ישראל״ באירוע יהודי; או מלימוד על בית המקדש בגן ילדים - משל לא מדובר במדינה יהודית.

חשבון נפש לשמאל הקיצוני שמחפש בציציות תכנים בעלי אופי יהודי בחומרים של משרד החינוך; שבז לחקלאי המתפלל לגשמים; שמקיים תחרות מי יביא את הסקופ הבא שיוכיח כיצד מערכת החינוך - של מדינת היהודים, כן - אחראית ל"הדתה" ול"כפייה דתית".

חשבון נפש לארגוני שמאל קיצוניים שמדברים השכם והערב על ליברליזם, הכלה וקבלת השונה - אבל עושים הכל כדי שאירוע דתי (שלא מחייב אף אחד להגיע אליו) לא יתקיים רק בגלל שהוא שומר על מסורת ישראל ומבקש לעשות הפרדה; שעושים הכל כדי שיהודים לא יניחו תפילין.

זמן לחשבון נפש אמיתי ונוקב. לפני שנורת האזהרה שחזינו בה הבוקר, תהפוך למעשה חלילה. לפני שהקרע יהפוך לבלתי נמנע.

ואם לא עכשיו, אימתי?

דבר אחר הסתה בית כנסת אנטישמיות תקשורת שמאל קיצוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד