י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חדירה לשטח ישראל

במהלך השבת: פלסטיני חצה את הגדר והצית חממה בעוטף עזה

זמן קצר לאחר כניסת השבת, כוחות צה"ל זיהו חשוד שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל • החשוד נעצר והועבר לתחקור כוחות הביטחון • במקביל לחדירת המחבל, נערכו התפרעויות לאורך גדר רצועת עזה בה השתתפו כ-12,000 פלסטינים שהשליכו מטעני חבלה

במהלך השבת: פלסטיני חצה את הגדר והצית חממה בעוטף עזה
כוחות הביטחון במצוד אחר מחבל. אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

זמן קצר לאחר כניסת השבת, כוחות צה"ל זיהו חשוד שחצה את גדר המערכת מצפון רצועת עזה לשטח ישראל. החשוד נעצר והועבר לתחקור כוחות הביטחון.

במהלך האירוע התפתחה שריפה בחממה של מושב נתיב העשרה שבשטח המועצה האזורית חוף אשקלון. תחילה העריכו כי השריפה פרצה כתוצאה מפצצת תאורה שנורתה על ידי כוחות צה"ל, אולם לאחר תחקור ראשוני עולה שהמחבל הוא שהצית את החממה בטרם נתפס ונעצר.

מתחקיר ראשוני של האירוע אמש עולה כי תצפיות זיהו את החשוד סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה בטרם חצה והוסיפו לעקוב אחריו במהלך האירוע. בעקבות הזיהוי הוזנקו כוחות צבאיים רבים לאזור שפעלו בשיתוף עם כוחות הביטחון האזרחיים וכיתת הכוננות.

הכוחות כיתרו את המרחב בו זוהה החשוד, ובמקביל הוצבו כוחות לבידוד מרחב הישוב מהמרחב בו ניסה להסתתר החשוד.
הכוחות ביצעו סריקות במרחב ועצרו את החשוד סמוך לחממה הנמצאת בקצה השטח החקלאי, מרחק כקילומטר מהישוב.

במהלך שהייתו במרחב החממות, החשוד הצית חממה. על החשוד לא נמצא נשק והוא הועבר לתחקור כוחות הביטחון. האירוע נמצא בתחקיר מבצעי וממנו יופקו וייושמו הלקחים הנדרשים.

במקביל לחדירת המחבל, נערכו התפרעויות לאורך גדר רצועת עזה בה השתתפו כ-12,000 פלסטינים, שהשליכו לעבר כוחות צה"ל וגדר המערכת מטענים חבלה, רימונים ובקבוקי תבערה. במהלך הפרות הסדר נפצעו כ-37 פלסטינים ואחד מהם חוסל.

פלסטיני גדר המערכת צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד