י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עבר את הגבול?

במהלך דיון סוער: ברק כינה את נתניהו "בוגד"

שוב עימות בין ברק לנתניהו: באירוע שבתרבות שהתקיים היום (שבת), התייחס ברק לפרשת הצוללות: "הפרשה הזאת היא חמורה מאוד, אולי הכי חמורה בתולדות המדינה" • ברק התבטא בחריפות: "הדבר הזה לגופו הוא על הגבול של בגידה"

במהלך דיון סוער: ברק כינה את נתניהו "בוגד"
אהוד ברק צילום: פלאש 90

שוב עימות בין ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק לראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו. הפעם: סביב פרשת 3000, המכונה "פרשת הצוללות", לאחר שהמשטרה הודיע כי היא סיימה את חקירתה בעניין.

באירוע שבתרבות שהתקיים בנס ציונה, אמר ברק כי: "הפרשה הזאת היא חמורה מאוד, אולי הכי חמורה בתולדות המדינה. בסופו של דבר מעורבת בזה סביבתו הקרובה של רה"מ. הדבר הזה לגופו הוא על הגבול של בגידה".

לדברי ברק: "הייתה לנו לפני 25 שנה פרשה בחיל האוויר, על החזקת מנועים. רמי דותן הלך אז ל-12 שנה בכלא. וחשבנו שיותר גרוע מזה לא יכול להיות, וזה גרוע בהרבה. בעיקר בהיבט של הדרגים והאנשים שמתעסקים בזה. צריך להבין - כשמקבלים שוחד, זה לא רק הכסף שהולך לשוחד, ההסטה מהאיזון הנכון והשקעת משאבים היא לא במאות אלפי שקלים, אלא במיליארדים. התוצאה היא שאין הפניה נכונה של משאבים אלא יש מניפולציות לנסות לשנות לאן זה הולך".

"זו פרשה חמורה ביותר. הודיעו לנו שרה"מ לא מעורב בזה. אני אומר לכם כעד - אני מכיר את נתניהו מאז שהיה נער צעיר, ואני עוקב אחריו הרבה שנים, יצא לי גם לנצח אותו בבחירות, גם לפקדו בצה"ל וגם להיות שר בממשלה שהוא נבחר לעמוד בראשה. אבל בכל מדינה נורמלית בעולם, נתניהו היה מניח את המפתחות ומתפטר מתפקידו. זו אחריות מיניסטיריאלית" הוסיף ברק

ברק, המשמש לדעת רבים כיו"ר אופוזיציה בפועל אמר עוד כי: "אצלנו נוצרה אדישות. אני לא רוצה להפליג בביקורת על היועמ"ש - ומדוע לא חקרו מראש, ומדוע חקרו חלק. אני חושב שהגיע הזמן לחזור לנורמליות. מגיע למדינת ישראל רה"מ שאומר – אני לא רוצה מטוס, לא רוצה ארמון, לא רוצה חמגשיות, לא רוצה שפים, אם אלך למסעדה של שף אקח את הארנק ואשלם. לא רוצה רהיטי גן, לא רוצה חשמלאי ביום כיפור".

בליכוד לא נותרו חייבים והגיבו לדברים: "אהוד ברק, שמסרב לחשוף עבור איזה ״מחקר״ קיבל 2.4 מיליון דולר מקרן וקסנר, מטיח ברה״מ האשמות סרק, לאחר שנקבע שלא נפל שום רבב בפעולתו".

"איפה זעקת השבר למשמע קריאות ״בוגד״ כלפי ראש ממשלה?" תהוו בליכוד והוסיפו: "אנו משתתפים בצערם של אבי גבאי וחבריו במחנ״צ שהמייצג הוא תזכורת לכך שניסיונם להדביק את עניין הצוללות לראש הממשלה נתניהו, ירד למצולות".

יצוין כי ברק מרבה להשתמש לאחרונה בביטוי "בוגד" בהקשר של נתניהו. אליו מצטרפים פוליטיקאים נוספים מהשמאל, שמרבים להתנגח בימין על "הסתה" כביכול מצדו.

אהוד ברק נתניהו תיק 3000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד