י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יום לפני הדיון

ראש העיר החרדי משך את תביעת המיליון

ר"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין ישלם הוצאות משפט, שלוש שנים לאחר שהגיש תביעת דיבה נגד שני חברי אופוזיציה בעירו | עורך דינם טען כי מדובר בתביעת השתקה | בשבוע שעבר יום לפני המשפט, הוא משך את התביעה על סך מיליון שקלים

ראש העיר החרדי משך את תביעת המיליון
מאיר רובינשטיין צילום: דוד כהן, פלאש 90

יום לפני שעלה לדוכן העדים, משך ראש העיר את תביעת המיליון ש"ח ונאלץ לשלם הוצאות בסך שמונים וארבעה אלף שקלים לנתבעים.

ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין משך את תביעתו נגד חברי האופוזיציה והוא ייאלץ לשלם להם סכום של 84,000 שקלים בגין הוצאות המשפט, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

לפני כשלוש שנים הגיש ראש העיר רובינשטיין, תביעה נגד יו"ר האופוזיציה בביתר מנחם זיידה, חבר המועצה אורי הולצמן וחברי אופוזיציה נוספים. בתביעה נטען בין היתר כי פרסומים של האופוזיציה ולפיהן רובינשטיין הוא שקרן, בטלן, פושט רגל ויש לו קשר עם יזמי נדל"ן אינם נכונים ובשל כך דרש ראש העיר סכום של מיליון שקלים.
 
במשך שלוש שנים התנהל המשפט כאשר בכתב ההגנה טען עורך הדין איתמר בן גביר, כי מדובר בתביעת השתקה ובפגיעה בחופש הביטוי. למרות הערות שופט בית המשפט השלום בירושלים מרדכי בורשטיין כי התיק לא מתאים לתביעת לשון הרע, התעקש ראש העיר רובינשטיין להמשיך בתביעה. אלא שיום לפני מועד ההוכחות, ביום חמישי האחרון, במועד שהיה צפוי לעלות על הדוכן ולהשיב תשובות על התנהלותו בעיר ביתר, הודיע לפתע רובינשטיין כי הוא חוזר בו מן התביעה.
 
בדיון שהתקיים טען עו"ד איתמר בן גביר סנגורם של זיידה והולצמן ושל רוב הנתבעים הנוספים כי מהיום הראשון טענו הנתבעים שמדובר בתביעת סרק שמטרת היחידה היא להשתיק את חברי האופוזיציה מלמתוח ביקורת לגיטימית ועניינית נגד ראש העיר. עו"ד בן גביר הוסיף כי למען חופש הביטוי ועל מנת להרתיע אישי ציבור מהגשת תביעות השתקה, יש לפסוק הוצאות משפט משמעותיות נגד התובע, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.
 
כאמור, השופט בורשטיין הורה על דחיית התביעה וקבע כי בשל העובדה שבדיון הקודם הוצע לצדדים להגיע לכלל הסכמה שתייתר דיון משפטי והתובע התעקש להמשיך בניהול התביעה, כמו גם העובדה שבקשת התובע לחזור בו מן התביעה הוגשה "ערב הדיון" ובהתחשב בהיקף התביעה על התובע לשלם לנתבעים סכום של 84,000 ש"ח בגין שכר טרחת עורך הדין והוצאות המשפט.
 
עו"ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: "ראש עיר שתובע אופוזיציה על אמירות כמו 'בטלן' או 'שקרן' הוא ראש עיר שמנסה להשתיק ביקורת באמצעים לא לגיטימיים. זהו יום של בשורה נפלאה לחופש הביטוי ולדמוקרטיה הישראלית וידע כל איש ציבור שיש מחיר להגשת תביעות סרק שמטרתן להשתיק ביקורת עניינית ולגיטימית על התנהלותו הציבורית". 

מטעמו של ראש העיר רובינשטיין נמסר, כי אחרי סיומה של מערכת הבחירות בביתר, ואחרי שזכה ברוב גדול ומרשים, כשמנגד - הצטמצם כוחה של האופוזיציה המקומית - הודיע ראש העיר על משיכת תביעת הדיבה שהגיש כנגד אנשי האופוזיציה בעיר.

לדברי רובינשטיין, בבקשה למחיקת התביעה שהגיש לבית המשפט נכתב, "התובע, נועץ בימים אלו עם רבניו ורבני העיר, ובפרט לאחר שנוכח לדעת כי במבחן התוצאה - ההשמצות לא פגעו בו, ומתוך רצון לפתוח דף חדש, עם כל אנשי העיר, לרבות עם הנתבעים, החליט לוותר אף על תביעה זו. מתוך תקווה, תפילה ומעשה אמיץ, להשיב את השלום בין כל אנשי העיר".

רובינשטיין מדגיש בבקשת המחיקה שהגיש, כי "תוצאת הבחירות שהסתיימו, הוכיחו לתובע כי הארס אותו ניסו הנתבעים להעביר כנגד התובע, לא קנה שביתה בליבם של תושבי העיר. התובע קיבל אמון מחודש גדול מתושבי העיר, כאשר מנגד – מפלגת האופוזיציה קיבלה מחצית מהפעם הקודמת".

תביעת דיבה מאיר רובינשטיין ביתר עילית מנחם זיידה אורי הולצמן איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד