י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההקלטה שהסעירה את המדינה

נתניהו ג'וניור הגיש תביעה על סך מיליון ש"ח

בעקבות פרסום הקלטה מביכה של יאיר נתניהו בתקשורת, הוא תובע את הנהג שהקליט אותו • "התובע אינו איש ציבור והוא מעולם לא בחר לעצמו תפקיד הכרוך באובדן הפרטיות והאלמוניות" נכתב בפתח כתב התביעה

נתניהו ג'וניור הגיש תביעה על סך מיליון ש"ח
יאיר נתניהו צילום: מארק ישראל סלאם, פלאש 90

לבית משפט השלום בתל אביב הוגשה היום (ראשון) תביעה נגד רועי רוזן, הנהג שהקליט בסתר את יאיר נתניהו, בסכום של 1,000,000 ש"ח. את התביעה הגיש עו"ד עמית חדד, שותף בחדד רוט ושות'.

"התובע אינו איש ציבור והוא מעולם לא בחר לעצמו תפקיד הכרוך באובדן הפרטיות והאלמוניות" נכתב בפתח כתב התביעה, "התובע הוא אדם פרטי לחלוטין, אשר תפקידו של אביו מחייב אותו להקריב קורבנות אישיים".

בנסיבות ייחודיות אלה, כך נתניהו, "חובת הסודיות והאמונים שחבים הגורמים הנותנים את השירותים לתובע מתעצמת בעשרות מונים. גורמים אלה חייבים לעשות כל שביכולתם כדי להקנות לתובע תחושת ביטחון ולאפשר לו להתנהל באופן טבעי, כפי שהיה נוהג לולא היו לצדו".

לדברי עו"ד חדד, "כל הפרה של חובה זו פוגעת פגיעה קשה בתובע, אך לא רק בו אלא גם באינטרס של כלל הציבור הישראלי. אובדן האמון במעטפת השירותים שמספקת מדינת ישראל מצד מי שזקוקים לשירותים אלה מתוקף תפקידם, עשוי להוביל לפגיעה קשה בביטחון המדינה, והדברים ברורים מעצמם".

התביעה הוגשה בעקבות פרסום של גיא פלג בערוץ 'החדשות', הקלטה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, שהוקלט ב-2015 אומר לאורי מימון, בנו של טייקון הגז קובי מימון, שאביו סייע לאישורו של מתווה הגז. לפי הדיווח הבנים של נתניהו ומימון הסתובבו בתל אביב כשהם מלווים בנהג ומאבטחים ששוכרת המדינה.

במהלך אחת הנסיעות הוקלט נתניהו אומר למימון: "אחי אתה חייב לפרגן לי. אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה. נלחם בכנסת בשביל זה, אחי", והמשיך: "אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?". "הסידור" התייחס למתווה הגז שנדון באותם ימים בין ממשלת נתניהו לבין מונופול הגז הטבעי של מאגר תמר, שבו מחזיקות דלק, נובל אנרג'י וקבוצת ישראמקו - שעל בעליה נמנה קובי מימון.

על פי כתב התביעה, "זמן קצר לאחר הפרסום, התפרסם בתקשורת כי הנתבע, רועי רוזן, מסר לחברת החדשות את ההקלטה בה נשמע התובע עבור בצע כסף. עוד התברר כי במשך תקופה ארוכה ניסה הנתבע למכור את הקלטת ללא הצלחה, עד שחברת החדשות הסכימה לשלם לו".

עילות התביעה הן לשון הרע ופגיעה בשם הטוב, פגיעה בפרטיות, עשיית עושר ולא במשפט, רשלנות, הפרת חובה חקוקה, האזנה ללא הסכמה ועוד.

יאיר נתניהו כתב תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד