י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

השופטים פסקו נגד התלמידים החרדיים – "לא נשתוק"

בית המשפט העליון דחה את עתירת פורום מוסדות המוכר שאינו רשמי להפסיק את האפליה נגד התלמידים החרדיים • בעוד מוסדות מוכר שאינו רשמי נוצריים ומוסלמים קיבלו מענק מורחב, המוסדות החרדיים הופלו לרעה • "לא נרפה עד שהצדק ייעשה" אומר יו"ר פורום המוכש"ר דוד שרפר

השופטים פסקו נגד התלמידים החרדיים – "לא נשתוק"
מלמד בחיידר צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

תחושות קשות בקרב מוסדות המוכר שאינו רשמי, לאחר דחיית העתירה שהגיש פורום המוכש"ר לבית המשפט העליון, בדרישה להפסיק את האפליה השערורייתית נגד המוסדות החרדיים, אשר מתוקצבים בחסר רב לעומת שאר מוסדות החינוך הנוצריים והמוסלמים.

שופטי בית המשפט העליון קיבלו את עמדת משרדי החינוך, האוצר והמשרד לשיוויון חברתי וקבע בכך שהמוסדות החרדיים יופלו לעומת מוסדות נוצריים ומוסלמיים.

בפורום המוכש"ר תוקפים בחריפות את ההחלטה. "שופטים המתיימרים לשבת בהיכל הצדק השאירו את התלמידים החרדים הנמצאים בשכבה הסוציו-אקונומית הכי חלשה בחברה הישראלית להמשיך להתמודד עם תקצוב עלוב של 40% ממה שמקבל כל ילד אחר במדינה" אומרים בפורום המוכש"ר ומוסיפים "לתלמידים נוצרים, תיקנו את הפער במענק עצום של 50 מיליון ₪ לתלמידים מוסלמים העניקו את אותה הקצבה. ורק את החרדים הפקירו".

בפורום המוכש"ר מבטיחים להמשיך ולהיאבק למען הצדק עד שילדים מהמגזר החרדי יקבלו לא פחות מאשר ילד במגזר אחר מקבל.

"אם תלמיד ותלמידה חרדיים ברשת החינוך העצמאי יכולים לקבל 100% תקצוב למרות שהם חרדים, ואם תלמיד ותלמידה ברשת מעיין החינוך התורני יכולים לקבל 100% תקצוב למרות שהם חרדים, ואם כל תלמידת סמינר בתיכון מוכש"ר חרדי, חילוני, ערבי, נוצרי יכולים לקבל 100% תקצוב,  אז אין שום סיבה בעולם שילד חרדי בחינוך היסודי במוכש"ר, לא יקבל 100%!" אמרו בפורום.

עם היוודע דבר הפסיקה פנו מנהלי פורום המוכש"ר ובהם היו"ר דוד שרפר לראשי המפלגות החרדיות הרב אריה דרעי, הרב יעקב ליצמן והרב משה גפני בתביעה לשוב ולהעלות את הנושא לראש סדר היום,   עד לפתרון הסוגיה.

בפורום המוכש"ר קוראים ליו"ר ועדת החינוך של הכנסת הרב יעקב מרגי לקיים דיון דחוף בנושא אי התקנת תקנות המוכש"ר.

"אנו לא נרפה עד שהצדק ייעשה" אומר היו"ר דוד שרפר.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד