י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הבלשים הופתעו

הרב החסידי איתר באינטרנט ספרים שנגנבו

בתום פעילות חקירתית, ספרי קודש נדירים בני מאות שנים אשר נגנבו מבית רבה של קוממיות והוצעו למכירה, נתפסו על ידי בלשי המשטרה

הרב החסידי איתר באינטרנט ספרים שנגנבו
ספרים עתיקים צילום: pixabay

בתום פעילות חקירתית, ספרי קודש נדירים בני מאות שנים אשר נגנבו והוצעו למכירה, נתפסו על ידי בלשי המשטרה ויושבו בימים הקרובים את בעליהם.

ביום רביעי בשבוע שעבר, הוגשה תלונה בתחנת משטרה בעקבות התפרצות וגניבת ספרי קודש נדירים מבית הרב מנדלסון במושב קוממיות שבתחום מועצה אזורית שפיר. מדובר באוסף ספרי קודש בני מאות שנים שערכם הכספי והערכי רב מאוד והינם נדירים ביותר.

הרב מנדלסון, זיהה את ספרי המשפחה מוצעים למכירה פומבית באינטרנט ודיווח על כך לחוקרי המשטרה. אלה החלו מיד בפעילות חקירתית מקצועית, תוך שימוש ביכולות מתקדמות על מנת להציל את הספרים רגע לפני שהיו נמכרים ואולי אובדים לנצח.

השוטרים עם הספרים העתיקים. צילום: דוברות המשטרה

פעילות מקצועית זו בימים האחרונים, הביאה היום בצהריים (ראשון) את בלשי תחנת קריית גת אל העיר ירושלים, שם אותרו הספרים הנדירים ולהשיבם חזרה במטרה להשיבם לחיק משפחת מנדלסון בימים הקרובים. משיחות עם בני המשפחה עולה כי מדובר בספרים נדירים כבני 200 שנים אשר שרדו פוגרומים וחלקם אף את השואה ואשר היו שייכים מזה דורות למשפחת הרב מנדלסון. חקירת המשטרה נמשכת.

ספרי יודאיקה ספרי קודש קוממיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד