י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יקבל את תמיכתם?

בתיווכו של ברקת: מו"מ בין ליאון ל'פלג'

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, תיווך מו"מ בין הפלג הירושלמי למועמד משה ליאון, בו הוא תומך בסיבוב השני | ליאון אישר זאת באחד מראיונותיו באומרו מפורשות: "היו לי שיחות עם הפלג הירושלמי"

בתיווכו של ברקת: מו"מ בין ליאון ל'פלג'
ברקת, אפשטיין, ליאון צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90

יממה למערכת הבחירות המכריעה בירושלים, המועמד הדתי לראשות העיר, מנהל מגעים עם אנשי 'הפלג הירושלמי' בכדי לזכות בתמיכתם.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', ליאון מנהל מגעים עם בכירי 'הפלג הירושלמי' בתיווכו של ראש העיר היוצא ניר ברקת, שהודיע על תמיכה במשה ליאון, לאחר שבסיבוב הראשון תמך במועמד זאב אלקין.

המגעים מגיעים, לאחר שבסוף השבוע תקפו בביטאון המפלגה 'הפלס', את משה ליאון והביאו חמישה נימוקים מדוע לא יתמכו בו בסיבוב השני.

בין היתר נכתב; "כל יהודי חרדי ששומע את ההתפעמות מהכיפה הסרוגה הקטנה של ליאון, חש גיחוך. בלי קשר למידת הדתיות שלו בחייו האישיים, שאינה ידועה לנו, הרי שלהציג אותו כמישהו שיש לו יתרון ועדיפות כראש העירייה על פני המועמד השני, זו הסתכלות שטחית ומגמתית."

עוד נכתב בביטאון על ליאון, אותו הם מכנים 'שליח ישראל ביתנו' כי, "לא שאנחנו מתלהבים מהמועמד האחר. בכלל לא. גם הוא מעורר חששות כבדים, ובאם ייבחר יהיה צורך לטכס עצה כיצד למנוע פגיעה בענייני הדת ולדאוג לצרכי הציבור החרדי, ולהבטיח זאת בהסדרים פוליטיים וכדו', כפי שעשו כל המפלגות החרדיות בקדנציה האחרונה עם ראש העיריה היוצא, שאף הוא היה חילוני מובהק ובעל גישה ליברלית, וכשם שעושים זאת בכל עיר ועיר שבה נבחר מועמד חילוני לראשות העיר."

כך או כך, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אנשי המו"מ של משה ליאון, נועדו אמש (ראשון) לישיבות מו"מ ממושכות עם נציגי 'הפלג הירושלמי', כשבראש דרישותיהם, התחייבות להכרה ולתקציבים וכן לקבל את תפקיד הסגן שאמור לבוא על חשבון אחד מהסיעות החרדיות השונות או על חשבון עופר ברקוביץ'.

ליאון מצידו אישר את קיום המגעים ואמר באחד משלושת הראיונות שהעניק במהלך יום האתמול לרדיו 'קול חי', "היו לי שיחות עם הפלג הירושלמי, אין שום התקדמות כרגע". יו"ר דגל התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר, התייחס אף הוא לשיחות המו"מ ואמר; " אני לא אומר למשה ליאון עם מי לנהל מו"מ ועם מי לא, הוא יודע מה הוא עושה".

משה ליאון בחירות בירושלים הפלג הירושלמי ניר ברקת משא ומתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד