י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
סופית > פיצול בצפת

'דגל' תומכת במועמד החילוני: "אדם ישר"

אין דין צפת כדין ירושלים • אחרי אינספור פגישות, פניות ורמזים מעל גבי העיתונים החסידיים, המסר לא חלחל ו'דגל התורה' החליטה לתמוך במועמד החילוני | בכנס שהתקיים אמש למענו, אמר הגר"ד קפלן מרבני העיר: "בהתנשאות הם קבעו ואומרים כי דין ירושלים כדין צפת" • צפו

כנס התמיכה בשוקי אוחנה אמש. צילום: דוד כהן, פלאש 90
כנס התמיכה בשוקי אוחנה אמש. צילום: דוד כהן, פלאש 90 צילום: דוד כהן, פלאש 90

פיצול חרדי בבירת הגליל: לאחר ישיבות מו"מ ממושכות, אשר חלקן פורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים', 'דגל התורה' לא תשנה את החלטתה בעניין ראשות העיר צפת.

במהלך כנס בחירות שקיימו אמש (ראשון) ב'דגל התורה' למען מועמדותו של המועמד החילוני שוקי אוחנה בהשתתפותו, הודיעו נציגי 'דגל התורה' המקומית, כי בהוראת גדולי ישראל 'דגל התורה' תתמוך בשוקי אוחנה.

רב העיר העתיקה ובכירי רבני צפת הגאון רבי דב קלפן אמר בכינוס, "בהתנשאות הם קבעו ואומרים כי דין ירושלים כדין צפת, דין צפת כדין כירושלים, ורבותי זה לא פשוט לגמרי, זה נפש מול נפש".

"יש הבדל אחת מאוד פשוט" הסביר הרב קפלן, "שם בירושלים יש מועמד חילוני עם מצע חילוני, וכאן בצפת יש יהודי חילוני עם מצע חרדי דתי זה כל ההבדל", כך הגר"ד קפלן בתיעוד שהגיע ל'בחדרי חרדים'.

הרב קפלן הוסיף כי; "לא לחינם גדולי ומאורי ישראל כתו כי ליבו ער לכל דבר שבקדושה, מכיוון שאני מכיר את האיש, אני יודע הוא אדם ישר, אז הוא יהיה ישר לכולם והאלוקים עשה את האדם ישר".

נציין, כי כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', למרות שהיה אמור להשתתף בכינוס, ברגע האחרון ביטל יו"ר 'דגל התורה' חה"כ משה גפני את השתתפותו באירוע ובמקומו השתתף ונאם המחנך הרב מוטק'ה בלוי.

תמיכת 'דגל התורה' בשוקי אוחנה, צפויה להשפיע גם על העיר ירושלים, שכן מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' התנתה את תמיכתה במשה ליאון בירושלים, בכרוך לתמיכה של 'דגל' במועמד 'אגודת ישראל' בצפת נחמן גלבך.

ההערכה היא, שבעקבות ההתפתחות, ב'אגודת ישראל' יעניקו חופש הצבעה בירושלים, דבר שעלול להשפיע על סיכוייו של משה ליאון במירוץ מול עופר ברקוביץ.

כנס התמיכה אמש בצפת. צילום: דוד כהן, פלאש 90

פיצול חרדי צפת נחמן גלבך שוקי אוחנה בחירות מקומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד