ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ישיבות הסיעה בכנסת בוטלו

התקרית: "מבצע חילוץ אווירי מהמורכבים"

דובר צה"ל בבליץ ראיונות בכלי התקשורת, מספר על התקרית המצערת שאירעה אמש. לדבריו, "זו פעולה שמתוכננת מבעוד מועד. הרמטכ"ל וראש אמ"ן פיקדו עליה באופן ישיר" | בעזה מדווחים כי המחבלים ניסו לחטוף את אחד החיילים ואף ביצעו ירי לעבר מסוק חיל האוויר

התקרית: "מבצע חילוץ אווירי מהמורכבים"
ממצאים שנותרו בחאן יונס צילום: ללא

"מבצע חילוץ אווירי מהמורכבים של צה"ל וחיל האוויר בשנים האחרונות", כך מגדיר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס, את הפעולה הלילה בחאן יונס במהלכה נהרג סא"ל מ'. "כוח חיפוי נחת בעזה וחילץ את הלוחמים. זה אירוע מלא באומץ לב וגבורה שעוד ידובר בו".

על פי דיווחים שונים בעזה, במהלך התקרית, ניסו מחבלים לחטוף את אחד החיילים ואף ביצעו ירי לעבר מסוק חיל האוויר. דובר צה"ל רונן מנליס אמר בראיון בגלי צה"ל כי "זו פעולה שמתוכננת מבעוד מועד. הרמטכ"ל וראש אמ"ן פיקדו עליה באופן ישיר. היא תוכננה מראש לפרטי פרטים".

בסיעת ש"ס הודיעו על ביטול האירוע לזכרו של שר הדתות המנוח הרב דוד אזולאי ז"ל, שתוכנן להיום.

‏כן בוטלו ישיבות סיעות הליכוד, הבית היהודי ויש עתיד שנועדו להיום. יש עתיד גם הסירה הצעת אי אמון בממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "סגן אלוף מ' ז"ל, לוחם מהולל שנפל הלילה בפעולת צהל ברצועת עזה. יבוא יום ומלוא גבורתו יסופר. אזרחי ישראל חבים לו חוב עצום".

פרטיו של הקצין שנהרג, נאסרו לפרסום. למרות זאת, היו רבים ששיתפו פוסטים, בעיקר כאלו שמהללים אותו. דובר צה"ל מנליס ביקש להצמד לסגן אלוף מ', והוסיף כי "פרסום פרטיו זו פגיעה בביטחון המדינה. אנחנו רואים את התמונה הכוללת, כולל פרטים שהאויב יודע והציבור לא מודע להם". גם פרטי מיקום הלוויתו, למעט השעה, לא התפרסמה, מפאת ביטחון מידע. עם זאת, בכירי מערכת הביטחון צפויים להשתתף בה.

חאן יונס רונן מנליס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד