י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ביקורת חריפה

יחימוביץ' חשפה פרטים על הקצין שנהרג

ח"כ שלי יחימוביץ' עוררה סערה בשל ציוץ שפרסמה בו חשפה פרטים לגבי זהות הקצין שנהרג במהלך הפעילות הביטחונית ברצועת עזה בלילה האחרון

יחימוביץ' חשפה פרטים על הקצין שנהרג
צילום: רויטרס

חברת הכנסת שלי יחימוביץ עוררה סערה לאחר שפרסמה פרטים לגבי זהות הקצין מ', שנהרג הלילה בפעילות ביטחונית בתוככי רצועת עזה.

בציוץ שפרסמה ח"כ יחימוביץ בחשבון הטוויטר כתבה, "‏שמו כנראה לא יתפרסם לעולם, אבל אפשר לומר, בכאב עצום, שמותו בקרב של סא"ל מ' מעמיד באופן מזוויע עוד יותר את חוק הלאום הגזעני והנתעב, הקובע כי אזרחים כמו מ' ז"ל, שאינם יהודים, הם אזרחים סוג ב".

אל הציוץ צירפה חה"כ יחימוביץ תמונה מטושטשת של הקצין שנהרג, תוך שהיא חושפת את הקהילה אליה הוא משתייך, פרט שעלול לפגוע בביטחון המדינה.

בעקבות הציוץ, ‏אנשי הצנזורה פנו ללשכתה של יחימוביץ, וביקשו להסיר את הפרסומים שלה ברשתות עם הפרטים המזהים על סא״ל מ׳. בצנזורה הסבירו כי מדובר בפרטים אסורים בפרסום שעלולים לסכן את ביטחון המדינה. בלשכת יחימוביץ׳ סירבו למחוק את הציוץ וטענו כי ״לא מדובר בעבירת צנזורה״.

‏מאוחר יותר הגיבה חה"כ יחימוביץ ואמרה כי, "אין בפוסט כל עברת צנזורה והוא אינו מסגיר בשום צורה את זהותו של הקצין. העובדה שחיילים שאינם יהודים משרתים בכלל היחידות הקרביות והמיוחדות היא עובדה ידועה ומוצהרת ואינה סוד, גם אם היא גורמת לאי נוחות למישהו בהקשר זה".

חה"כ עודד פורר הגיב לציוץ של יחימוביץ ואמר: "‏פרסום תמונתו של סא"ל מ' ,שנהרג הלילה, היא שיא הציניות ותאוות הפרסום, שפגעה בביטחון ישראל וחשפה את משפחתו של ההרוג במקום שאסור היה לעשות זאת".

פורר הוסיף כי, "הפרסום הזה מצביע על אובדן דרך. אני מצפה שיו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ‎שלי יחימוביץ' , תדע גם להפעיל ביקורת עצמית, תוריד את הפרסום ותתנצל".

עודד פורר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד