י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תמונת מצב

היום המכריע: הפילוגים החרדים בסיבוב השני

הבחירות לרשויות המקומיות של 2018, ייזכרו וייחקקו היטב בספר הזיכרונות של ההיסטוריה החרדית, כסוערות ומפולגת במיוחד | היוםיוכרע הקרב באופן סופי ונדע מי המנצח ומי המפסיד

היום המכריע: הפילוגים החרדים בסיבוב השני
המועמדים סיבוב שני צילום: אבי דישי, דוד כהן, הדס פרוש, יונתן זינדל, פלאש 90

יותר מכל, מה שיסמן את מערכת הבחירות שיסתיימו הערב, הוא הפילוג הפנימי בתוך הציבור החרדי, כאשר הוא בולט במיוחד גם בסיבוב השני בערים; ירושלים, צפת ראשון לציון ורמת גן.

בירושלים, הפילוג הינו משמעותי לאחר ש'דגל התורה', ש"ס וגם 'יחד' עומדות מאחורי מועמדותו של משה ליאון. 'אגודת ישראל' שומרת על שתיקה ובכך מעניקה לעופר ברקוביץ' תעודת כשרות לא רשמית.

קולות 'אגודת ישראל' מסוגלות להכריע את הכף לכאן או לכאן, כשהערכה היא שרוב מצביעי 'אגודת ישראל' לא יצאו להצביע כלל ומי שכן ייצא - יצביע עבור משה ליאון.

ראשון לציון

גם בעיר ראשון לציון נרשם פילוג חרדי, כאשר 'דגל התורה' תומכת בראש העיר המכהן דב צור ואילו ש"ס שספגה מכה במערכת הבחירות תומכת במועמד שכנגד רז קינסטליך - המכהן כיום כסגן ומ"מ ראש העיר.

ההערכה היא, שהקרב בין צור לקינסטליך יהיה צמוד ויוכרע על קולות ספורים, שייתכן וש"ס היא זאת שתכריע את הכף בעיר לטובת המועמד החדש והמרענן.

צפת

גם בעיר צפת נרשם פילוג חרדי עמוק, כאשר 'דגל התורה' וסיעת 'יחד' תומכים דווקא במועמד החילוני שוקי אוחנה, זאת בעוד 'אגודת ישראל' וש"ס עומדים מאחורי המועמד החרדי נחמן גלבך.

יצוין כי ראש העיר המכהן אילן שוחט, שקיבל בסיבוב הראשון 21 אחוזים מהקולות ולא העפיל לסיבוב השני, החליט שלא להביע תמיכה באף אחד מהמועמדים: "נפגשתי עם שני המועמדים לראשות העיר צפת, שוקי אוחנה ונחמן גלבך", כתב שוחט בדף הפייסבוק, "לאחר לבטים רבים ושיחות עם רבים מהמחנה שלנו, החלטתי להשאיר בידכם את הבחירה באיזה מועמד לבחור", ציין.

לכאורה נראה כי מקומו של אוחנה מובטח, שכן רוב הרחוב החילוני עומד לצידו, ב'אגודת ישראל' ניסו לשנות את החלטת 'דגל התורה', דבר שלא צלח ויומיים לפני - 'דגל' הודיע על תמיכה רשמית באוחנה ואף קיימה כנס בחירות למענו כשהוא יושב במרכז השולחן עם כיפה שחורה לראשו.

רמת גן

הפילוג החרדי לא פוסח על העיר רמת גן, כאשר 'דגל התורה' עומדת מאחורי ראש העיר המכהן ישראל זינגר ואילו ש"ס עומדת דווקא מאחורי המועמד כרמל שאמה הכהן - ח"כ לשעבר שלחם נגד השחיתות בעירייה וכיהן עד לאחרונה כשגריר ישראל באונסק"ו.

בש"ס קיבלו את ההחלטה בעיר, לאחר שזינגר סירב לפנות גינת כלבים מאיזור מקווה נשים, דבר שפגע בטובלות הדתיות.

נציין, כי תנועת ש"ס קיבלה בבחירות האחרונות לכנסת 2,661 קולות בעיר, בעוד יהדות התורה זכתה קיבלה 834 קולות בלבד.

פילוג בחירות בירושלים ראשון לציון רמת גן צפת עופר ברקוביץ משה ליאון נחמן גלבך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד