ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מאבק שליטה על בית הכנסת

הרב על המתפללים: "שילכו לכל הרוחות"

מאבק מכוער בין וותיקי המתפללים לרב הצעיר של בית הכנסת, אשר מונה לפני כשש שנים, חשף את פרצופו האמיתי. בהקלטה שהגיע לאתר הניו יורק פוסט, נשמע אותו רב מדבר בסגנון שאינו ראוי למעמדו

הרב על המתפללים: "שילכו לכל הרוחות"
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: unsplash

הרב איחל לבאי בית הכנסת שילכו לעזאזל, כך על פי דיווח של "ניו יורק פוסט".

בית כנסת שנמצא בהליך משפטי, הגיע לכותרות בארה"ב מסיבות לא מחמיאות, לאחר שתלונה הוגשה נגד הרב המקומי על כך שהוא עושה הכל להעיף את המתפללים המבוגרים, ועל פי הדיווח בהקלטה שהגיע ל'ניו יורק פוסט', נשמע הרב אומר למכר קרוב, שמצידו "שהקהילה שלי תלך לעזאזל".

על פי כתב התביעה שנידון בימים אלו בבית משפט בעניין בית כנסת במנהטן, רב בית הכנסת נתן אישור לצעירים לקיים בו מסיבות, דבר שלא נעם למבוגרים שבמתפללים הטוענים כי בית מקדש מעט זה הפך ל"דיסקוטק". בצל המאבקים הוזמנה המשטרה לא פעם, כדי שתשים סוף למסיבות הרעשניות. בכתב התביעה שהגישו וותיקי המתפללים בו, נטען כי הרב ניסה לסלק אותם מבית הכנסת.

"לנוכח הידלדלות הנוכחות בבית הכנסת הוותיק שקיים יותר מ-100 שנה, חתמו חברי הקהילה על הסכם עם הרב המקומי ב -2012", כך בכתב התביעה. בהסכם נאמר כי הרב ישכיר את הבניין, ובתמורה הוא יוודא שהבית כנסת עובר שיפוץ יסודי, וכל הבנין עובר מתיחת פנים, עד סוף שנת 2018. ולטענת התובעים הרב לא עמד בהסכם.

סכום התביעה עומד על 21 מיליון דולרים, כאשר את הכסף תובעת הנהלת בית הכנסת מהרב, מאחר והוא לא שיפץ את הבנין, הסכום הגבוה נתבע מאחר ולטענת התובעים, הרב ביצע כמה תיקונים כדי לצאת ידי חובה, והוא עשה נזק על ידי סילוק רהיטים היסטוריים, עצירת החימום בחורף, כביכול כדי "לכלות את הקהילה". כמו כן איפשר לצוות צילום חילוני ולתכנית על אמנות להשתמש בבית הכנסת.

עוד נטען בתביעה, כי הרב הוריד לוחות זיכרון לניצולי שואה, כי הם "לא באו לו בטוב".

בהקלטה נשמע הרב אומר לרב אחר מהקהילה, "הנקודה היא, זה להתמודד עם משוגעים, וזה גורם לי להשתגע בעצמי, אני לא יכול לחשוב על האנשים האלה, אני לא רוצה לדעת עליהם כלום, אני לא רוצה לחשוב עליהם, הם כולם צריכים ללכת לעזאזל".

בהקלטה אחרת הוא נשמע אומר, "אני רוצה שמועצת המנהלים של בית הכנסת תלך לכל הרוחות", זאת כדי שהוא יוכל לקבל את הבניין לידיו.

על פי הדיווח ב'ניו יורק פוסט', הרב סירב להגיב להאשמות ולתביעה בשיחת טלפון איתו ביום ראשון.

מנהטן מריבה רב בית כנסת תביעה משפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד