י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
רק אחד לא שיתף פעולה

קבוצת תלמידים הצטלמה מצדיעה במועל יד ועוררה סערה

כ-50 תלמידים שהעלו לרשת תצלום בו הם נראים מצדיעים במועל יד, עוררו סערה. הוגשה תלונה במשטרה ובית הספר התנער מהמעשה | תלמיד אחד שהצטלם יחד איתם לא הצדיע והסביר: "הרגשתי שזה לא נכון"

קבוצת תלמידים הצטלמה מצדיעה במועל יד ועוררה סערה
תלמידים בוויסקונסין מצדיעים במועל יד צילום: באדיבות המצלם

סערה בארה"ב: תיכון בוויסקונסין בודק תמונה בה נראים קבוצה של סטודנטים, כשהם מצדיעים את במועל יד - ההצדעה הידועה לשמצה - "הייל היטלר".

מדובר בתצלום מלפני מספר שבועות, בו נראים כ-50 תלמידים, כולם בנים, התמונה פורסמה על ידי הקבוצה בבלוג שבו הם העלו תמונות מחוויית שהם עוברים.

סטודנט אחד נראה בתמונה כשהוא לא משתף פעולה עם חבריו. הסטודנט סיפר לעיתונאי ז'ול סוזדאלטסב, שהעלה את הסיפור בטוויטר, כי "הוא לא הסכים להצדיע מאחר והוא לא מאמין בצעד הזה".

התלמיד, שזוהה כג'ורדן בלו, אמר שהוא לא הרגיש בנוח עם התמונה, אבל לא הספיק לעזוב את הקבוצה מאחר והצלם אמר לסטודנטים להצדיע ומיד צילם את התמונה, "לא הצדעתי כי הרגשתי שזה לא נכון". הוא אמר.

עוד אמר ג'ורדן: "חברי הכיתה האלה הציקו לי מאז שנכנסתי לבית הספר התיכון, אני נאבקתי עם ההצקות כל החיים ושום דבר לא השתנה".

הוא סיכם ואמר: "אני מאמין באמת ובתמים שאנחנו צריכים לעשות שינוי, זה מעשה נורא, הוא צריך להיפסק. בריונות. חוסר בגרות ופשוט לוקחים את הדברים הללו כבדיחה".

בית הספר, שנמצא בדרום ויסקונסין הגיב בדף הטוויטר הרשמי שלו: "התמונה של סטודנטים מצדיעים שפורסם, אינו משקף את הערכים החינוכיים של בית הספר, אנחנו חוקרים את המקרה, ואנחנו נבצע פעולות נגד הסטודנטים גם משפטיות".

משטרת וויסקונסין חוקרת את המקרה, לאחר תלונות שהגיעו אליה מגולשים.

חשבון הטוויטר הרשמי של מוזיאון אושוויץ פרסם גינוי חריף נגד צילום התמונה.

הצדעה מועל יד ויסקונסין תלמידי תיכון סטונדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד