ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאוחר מדי > חשיפה

ההצעה הדרמטית של 'דגל' ל'פלג הירושלמי'

הקרב על כל קול נמשך עד הרגע האחרון. ב'דגל' נחושים שלא להגיע חלילה לתוצאה מפתיעה כמו שהייתה בליל הבחירות בבית שמש ומוכנים אפילו לחבק את 'הפלג הירושלמי'. ל'בחדרי' נודע כי אחד מבכירי רבני 'דגל' בירושלים פנה לרבני 'הפלג' והציג בפניהם שורת התחייבויות מצד משה ליאון וגם בערים אחרות בהם 'הפלג' הכניס נציגים | התשובה היתה ברוח "לא! תודה"

ההצעה הדרמטית של 'דגל' ל'פלג הירושלמי'
משה ליאון לצד עופר ברקוביץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שעות לפתיחת הקלפיות, ולאחר שבתנועת 'בני תורה' פוצצו את המו"מ עם אנשי משה ליאון, הגיעה הצעה מפתה של בכיר רבני 'דגל' לפתחם של רבני 'הפלג'.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שב'פלג הירושלמי' הודיעו כי הם לא יסגרו על תמיכה עם ליאון למרות המו"מ וההתחייבויות שלו, פנה במפתיע אחד מרבני 'דגל התורה' בירושלים לרבני 'הפלג הירושלמי', עם דרישה להורות למצביעי 'הפלג' להימנע בבחירות.

על פי המידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', הרב הבכיר שוחח טלפונית עם שלושה מרבני 'הפלג הירושלמי' והציע שורה של הצעות מפתות, בהם התחייבות לכניסת סיעות 'בני תורה' לקואליציה במודיעין עילית ובני ברק, בתמורה לתמיכה שקטה במשה ליאון.

בנוסף, העביר הרב התחייבויות בנושאי ירושלים, בהם תפקידים ונושאים נוספים שנמצאים על הפרק.

רבני 'הפלג' סירבו לקבל את ההצעה, בטענה כי מדובר בהצעות של הרגע האחרון שאין להן בסיס, אך בתמורה הציע הרב מטעם 'דגל' כי משה ליאון ייפגש איתם בקרוב וייתן להם את ההתחייבויות בירושלים בעצמו.

הבוקר נחשפו קוראי עיתון 'הפלס', לכך שהמגעים עלו בתוהו ולמרות שיחות המו"מ שהתקיימו בין נציג 'בני תורה' בעיר חיים אפשטיין עם המועמד משה ליאון, בתיווכו של ראש העיר היוצא ניר ברקת, החליטו ב'פלג הירושלמי' שלא לקבל את הצעותיו.

"חובה להשתתף בבחירות לרשויות שהרבה גופי תורה תלוייים בזה, על כן פשיטא כי יש למנוע בחירתו של המועמד משה ליאון, מהטעמים הידועים, וכפי שכבר 'הורה זקן' רבנו מרן ה'דרכי שמואל' זיע"א בענין זה בבחירות הקודמות", נכתב ב'הפלס'.

בביטאון הוסיפו עוד כי, "חובה על כל אחד ואחד לצאת לפעול ולהפעיל כדי למנוע דבר זה, למען קדושת ירושלים ועל מנת למנוע חיזוקם של מהרסי הדת באה"ק."

ב'פלג' נימקו את ההחלטה כשכתבו כי, "הנה בידוע כי המועמד משה ליאון הוא שליח המפלגה החילונית הידועה אשר בכל השנים פועלת נגד כל יסודי היהדות, וגם בימים אלה זוממת לחוקק שוב את חוק גזירת הגיוס יחד עם המסייעים בידה."

"ועל כן באם ח"ו יגבירו כוחם וישלטו בענייני עיר הקודש, מלבד הסכנה הישירה לקדושת ירושלים, יש בזה סכנה לכל עולם התורה והחסידות בארץ הקודש העומד על נפשו מפני מבקשי רעתו, ובפרט לציבור בני התורה המבינים בעם, כידוע".

נציין כי למרות ששמו אינו מופיע בכתבה, 'הפלג הירושלמי' מודיע על תמיכה פומבית בעופר ברקוביץ' לראשות העיר ירושלים.

הפלג הירושלמי משה ליאון עופר ברקוביץ דגל התורה בחירות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד